Ciekawostki

Oto plan na połączenie PSA z FCA. Sam go wymyśliłem

Ciekawostki 14.11.2019 813 interakcje
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 14.11.2019

Oto plan na połączenie PSA z FCA. Sam go wymyśliłem

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski14.11.2019
813 interakcje Dołącz do dyskusji

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, połączą się dwa wielkie koncerny motoryzacyjne: Fiat-Chrysler Automobiles i grupa Peugeot-Citroen. Oba mają nadzwyczaj bogate portfolio marek. I co wtedy?

No dobrze, może Peugeot-Citroen nie ma aż tak bogatego portfolio, bo obejmuje ono cztery marki: Peugeota, Citroena, DS i… Opla. Ale FCA – cóż tam się dzieje! Alfa Romeo, Fiat, Lancia (wciąż jest), Maserati, Chrysler, Jeep, Dodge, RAM – prawie zapomniałem o marce Abarth. Mamy więc w sumie trzynaście marek motoryzacyjnych, które będą wkrótce być może stanowiły własność jednego gigakoncernu. Powoduje to zapewne koszmarny ból głowy w działach produktowych i marketingowych, bo przecież jeśli czegoś się nie zrobi, to samochody tych trzynastu marek będą konkurować ze sobą na rynku i zżerać się nawzajem. Będzie jak w General Motors w latach 60. i 70., gdy dealerzy Oldsmobile’a walczyli na śmierć i życie z dealerami Buicka, a na to z boku podgryzał ich jeszcze Pontiac. Albo w latach 80., gdy dołożono im jeszcze Geo, a Cadillac za sprawą Cimarrona stał się konkurentem Chevroleta. Czyli nic dobrego. Wyjścia są dwa, oba są radykalne. Sam je opracowałem, teraz kierownictwo połączonych koncernów musi tylko wybrać sobie jeden z dwóch planów, a następnie opłacić moją fakturę za konsulting w wysokości 136 922 euro.

Plan numer jeden

Aby zalać rynek, zasypać go produktami i wprowadzić klientów w totalną konfuzję, należy oferować każdy pojazd pod każdą z trzynastu marek. Oto nowy Peugeot 208 – można go mieć jako Citroena C3, Opla Corsę, Fiata Punto, Alfę Romeo MiTo II, Lancię Omicron, Maserati Quattroporte Piccoli, Chryslera LeBaronetto, Dodge’a Colta, DS2, Jeepa Mini-CJ i RAM-a Promaster Mini Cargo City Van (w wersji towarowej). A ten duży SUV DS7? No nie ma łatwo, ale jak trzeba, to trzeba – robimy z niego Peugeota 6008, Citroena C6 Aircross, Fiata Campagnolę, Alfa Romeo Matta, Lancię Trilambdę, Maserati Cinqueporte, Chryslera Aspena II, Dodge’a Ramchargera, Jeepa Grand Commandera i RAM-a Procargo City Medium Vanmastera Heavy Duty.

Nie ma przebacz. Każdy model pod trzynastoma markami, a mając na uwadze że obecnie gama PSA-FCA to kilkadziesiąt samochodów, będzie trzeba liczyć się z liczbą kombinacji przebijającą pięćset. Wyobrażacie sobie te porównania w prasie motoryzacyjnej? Totalnie chciałbym zobaczyć Jeepa Wranglera pod marką Opel albo Fiata Ducato jako DS-a. Abarth Grandland… Maserati C1… ach, pomarzyć dobra rzecz, a wprowadzanie konfuzji na rynku zawsze na propsie.

Plan numer dwa

Opracowujemy NOWE LOGO. To bardzo ważne, bo ono musi identyfikować ten koncern i nadawać mu same pozytywne skojarzenia. Musi kojarzyć się z prestiżem, bezpieczeństwem, elektryfikacją, niezawodnością, z proklienckim nastawieniem, nowoczesnością, innowacyjnością, chęcią bezustannego polepszania swoich produktów i kompetencji oraz (co najważniejsze) z holistycznym podejściem do dostarczania usług zintegrowanej mobilności. Tak się składa, że zaprojektowałem już to logo. Oto ono.

fiat peugeot połączenie

Lub wersja alternatywna, podkreślająca synergię

fiat peugeot połączenie

PSAFCA stanie się od tej pory jedyną marką koncernu, a wszystkie modele otrzymają oznaczenia literowe. PSAFCA 1, PSAFCA 2, PSAFCA 3 i tak mniej więcej do 50. Tym sposobem nastąpi ujednolicenie, uproszczenie, redukcja sieci dilerskiej, obniżenie kosztów i wzrost zyskowności. Inwestorzy już drżą z ekscytacji na myśl o tym scenariuszu.

W sumie to wszystko co powyżej napisałem jest oczywiście tylko pretekstem do zaprezentowania fotoszopek, jakie przygotowałem, starając się jak dla obcego.

fiat peugeot połączenie
Alfa Romeo Giuliastra
fiat peugeot połączenie
Peugeot Gladiateur
fiat peugeot połączenie
MASERATI PRAVANTE
fiat peugeot połączenie
RAM 750 POWERCROSS

I uwaga, bo całe życie czekałem na możliwość rzucenia tego suchara…

.

.

.

.

.

.

.

FIAT 508

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać