Wiadomości

Elektryczna Kia Niro będzie mieć zasięg większy niż Audi e-tron, czy Mercedes EQC

Wiadomości 18.09.2018 24 interakcje
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 18.09.2018

Elektryczna Kia Niro będzie mieć zasięg większy niż Audi e-tron, czy Mercedes EQC

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz18.09.2018
24 interakcje Dołącz do dyskusji

Już wkrótce na europejskich ulicach pojawi się Kia e-Niro. Europejska premiera pierwszego w pełni elektrycznego crossovera koreańskiej marki będzie mieć miejsce na początku października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Elektryczna Kia e-Niro na jednym ładowaniu przejedzie ponad 480 kilometrów.

Wynik w cyklu mieszanym, mierzony według normy WLTP wynosi dokładnie 484 km. Zasięg uzyskany w cyklu miejskim, w którym auto porusza się z niższymi prędkościami i częściej ma możliwość odzyskiwania energii, wynosi aż 615 km!  Dla porównania, elektryczne Audi e-tron ma według normy WLTP przejeżdżać średnio 400 km. Mercedes EQC – 450 km, ale  według nierealistycznej normy NEDC.

Kia zapewnia, że osiągnięcie tego wyniku będzie możliwe dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 64 kWh. Zapowiada też szereg rozwiązań zwiększających jego wydajność i poprawiających zasięg. Wśród nich wymienia np. systemy Coasting Guide Control oraz Predictive Energy Control. Pierwszy odpowiada za tzw. żeglowanie. Drugi – za wykorzystywanie możliwości odzyskiwania energii w czasie hamowania. Oba zostały połączone z nawigacją i w zależności od ukształtowania terenu i sytuacji na drodze, potrafią ograniczyć zapotrzebowanie na energię elektryczną lub wykorzystać ją w najbardziej efektywny sposób by doprowadzić do odzysku energii i ładowania akumulatorów. Można je znaleźć również w hybrydowej odmianie Niro.

Ładowanie akumulatora – w niecałą godzinę

Podobnie jak w przypadku hybrydowych wersji Niro Hybrid i Plug-in Hybrid, e-Niro ma napęd na przednie koła.

Modele wyposażone w akumulator o pojemności 64 kWh są sparowane z silnikiem o mocy 150 kW, wytwarzającym moment obrotowy 395 Nm. E-Niro ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Podłączone do szybkiej ładowarki 100 kW, na naładowanie do 80 proc. potrzebuje 54 minut.

Dostępna będzie również wersja z akumulatorem o pojemności 39,2 kWh połączonym z silnikiem o mocy 100 kW. Ta przyspiesza do setki w czasie 9,8 sekundy i na jednym ładowaniu przejeżdża średnio 312 km (WLTP).

Elektryczna Kia Niro do sprzedaży wejdzie jeszcze w tym roku. Niro z napędem hybrydowym typu plug-in, czyli ładowanym z gniazdka, kosztuje od 127 900 zł. Zasięg tej wersji wynosi maksymalnie 58 km. E-Niro będzie zapewne kosztować znacznie więcej, ale na oficjalne informacje pozostaje nam jeszcze trochę poczekać.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać