Wiadomości

Elektromobilni.pl chcą sprawić, że chętniej wybierzemy samochody elektryczne

Wiadomości 27.10.2020 137 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 27.10.2020

Elektromobilni.pl chcą sprawić, że chętniej wybierzemy samochody elektryczne

Adam Majcherek
Adam Majcherek27.10.2020
137 interakcji Dołącz do dyskusji

Przez kolejne lata Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych będzie oswajać nas z samochodami elektrycznymi – rusza kampania elektromobilni.pl.

Podobno Polacy nie wiedzą jak działają, co potrafią, jakie mają zalety i na ile praktyczne są samochody elektryczne. Dlatego PSPA wraz z Krajowym Ośrodkiem Zmian Klimatu rusza z wieloletnią kampanią edukacyjną, do której włączyli się wybrani producenci samochodów i firmy związane z rozwojem tego segmentu rynku. I te, które chcą podkreślić swoje poparcie dla popularyzacji elektryków w naszym kraju.

W ramach projektu elektromobilni.pl będą organizowane więc webinaria, lekcje pokazowe w szkołach i szereg innych inicjatyw, które mają sprawić, że coraz więcej osób będzie brało pod uwagę możliwość zakupu samochodu elektrycznego.

elektromobilni

Jednocześnie ruszył serwis internetowy elektromobilni.pl,

w którym można poczytać o korzyściach dla środowiska, czy komforcie użytkowania samochodu elektrycznego. Ciekawsze są jednak dwie rzeczy.

Pierwsza to dział narzędzi i kalkulatorów, w którym znajduje się katalog wszystkich modeli samochodów elektrycznych i hybryd plug-in dostępnych obecnie w Polsce oraz mapa stacji ładowania w naszym kraju.

Z czasem mają się tu pojawić dodatkowe elementy, takie jak kalkulator kosztów ładowania, kosztów zakupu, a nawet całkowitych kosztów posiadania samochodu elektrycznego. Już dziś można skorzystać też z porównywarki samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której zebrano dane techniczne poszczególnych modeli dostępnych na rynku.

Drugą ciekawostką jest klub elektromobilni.pl

To miejsce, które ma służyć do integracji świata użytkowników samochodów elektrycznych za pomocą np. forum. Szczerze powiedziawszy, próbę rozkręcenia forum internetowego pod koniec drugiego dziesieciolecia XXI w. uważamy za ambitne zadanie, ale drugi klubowy pomysł może być całkiem fajny. Członkowie klubu mogą skorzystać ze zniżek na korzystanie z ładowarek sieci Greenway. Na powitanie dostają 5 proc. rabatu, a za określone aktywności (konkretnie – wypełnianie ankiet) można podnieść ten rabat do 10 proc. A że ładowanie samochodu elektrycznego w trasie wcale nie jest takie tanie – rabat może się przydać. Dobrym pomysłem jest też udostępnienie narzędzia do meldowania się na ładowarkach – jednak póki to narzędzie nie powstanie w formie aplikacji, jego użyteczność będzie znikoma.

Zakres działalności związanej z kampanią ma się z czasem poszerzać. Organizatorzy chcą zebrać pod swoimi skrzydłami firmy, instytucje, a nawet miasta, które szczególnie sprzyjają mobilności i razem z nimi popularyzować tę gałąź branży samochodowej.

elektromobilni

Na stronie elektromobilni.pl zamieszczono długą listę wszelkiej maści partnerów tej kampanii. Mamy tam znane marki samochodowe, firmy zajmujące się rozwojem infrastruktury związanej z ładowaniem samochodów elektrycznych, a nawet producentów paliw. Zastanawia nas tylko nieobecność ElectroMobility Poland. Czyżby producent Izery nie widział potrzeby uczestniczenia w procesie popularyzacji wiedzy o samochodach elektrycznych w naszym kraju?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać