Wiadomości

Duży SUV nie zawsze jest bezpieczny: Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee słabo w crash-testach

Wiadomości 12.06.2018 192 interakcje
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 12.06.2018

Duży SUV nie zawsze jest bezpieczny: Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee słabo w crash-testach

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz12.06.2018
192 interakcje Dołącz do dyskusji

Jeśli wydaje Wam się, że im większy samochód, tym bezpieczniejszy, to jesteście w błędzie. Udowodnił to ostatnio amerykański Insurance Institute for Highway Safety. W jego testach zderzeniowych fatalnie wypadły Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee.

Insurance Institute for Highway Safety to niezależny instytut wspierany przez firmy ubezpieczeniowe, który działa w Stanach Zjednoczonych od 1959 r. Jego głównym zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa samochodów i zmniejszenie liczby ofiar oraz rannych w wypadkach.

Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee dostały ocenę Poor

Ocena P (ang. poor) to po prostu ocena słaba. Explorer został oceniony tak źle, ponieważ w teście zderzeniowym uszkodzeniu uległa konstrukcja pojazdu. Słupki zostały wgniecione do wnętrza pojazdu na długość nawet 40 cm. Nawet próg drzwi przesunął się o 15 cm w kierunku manekina pasażera. Pomiary z manekina wykazały wysokie prawdopodobieństwo urazów prawego biodra i dolnych partii lewej nogi w sytuacji prawdziwego wypadku.

http://www.iihs.org

W przypadku Jeepa Grand Cherokee 2018 na ocenę „Poor” złożyła się nie tylko wbicie słupków do wnętrza kabiny, ale niebezpieczne miejsce pasażera. Manekin na tym siedzeniu uderzył w deskę rozdzielczą pomimo poduszki powietrznej. Mało tego, boczna kurtyna powietrzna w ogóle się nie uruchomiła, przez co głowa manekina tuż po uderzeniu w deskę przesunęła się poza pojazd.

Kto wypadł lepiej?

Najlepsze wyniki uzyskała Kia Sorento. Auto, które na rynek wjedzie już w przyszłym roku, nie tylko otrzymało ocenę „Good”, ale także uhonorowane zostało najwyższą nagrodą Instytutu, Top Safety Pick +. Maksymalna ingerencja w kabinę Sorento po zderzeniu czołowym wynosiła jedynie 10 cm.

http://www.iihs.org

Oceny dobre w testach IIHS uzyskały także GMC Acadia i Volkswagen Atlas. Acadia miała zaledwie 5 cm wgniecenia po zderzeniu, ale głowa manekina na siedzeniu pasażera zsunęła się z prawej strony przedniej poduszki powietrznej, przez co była podatna na kontakt z twardą konstrukcją pojazdu.

Oto ogólne wyniki testów:

Pełna lista badanych aut i wyniki testów / http://www.iihs.org

Jak widać, nie zawsze wielkość pojazdu gwarantuje bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażera. Warto przed zakupem sprawdzić, jak nasz wymarzony samochód sprawdza się w testach bezpieczeństwa.

 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać