Wiadomości

Dieselgate dosięgnął Porsche: aresztowano trzy osoby

Wiadomości 21.04.2018 102 interakcje
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 21.04.2018

Dieselgate dosięgnął Porsche: aresztowano trzy osoby

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz21.04.2018
102 interakcje Dołącz do dyskusji

Coraz szersze kręgi zatacza afera dieselgate. Porsche, marka należąca do Volkswagen Group, też okazało się nie być bez bez winy. Niemiecka policja aresztowałą w tej sprawie dyrektora do spraw rozwoju układów napędowych Jörga Kernera i dwie inne osoby.

Kerner jest przetrzymywany w areszcie, ponieważ istnieje ryzyko mataczenia – tak przynajmniej twierdzi policja.

Wcześniej pracował w Audi

Zanim trafił do Porsche, Kerner był wysokiej rangi inżynierem w Audi. Odpowiadał za obsługę oprogramowania i elektroniki dla silników i skrzyń zmiany biegów marki. Współpracował ściśle z byłym inżynierem VW Group Wolfgangiem Hatzem, który został aresztowany w zeszłym roku. Między innymi dlatego Kerner stał się obiektem zainteresowania niemieckich prokuratorów.

W ramach dochodzenia w sprawie dieselgate, niemieccy prokuratorzy przeszukali na początku tego tygodnia około 10 lokali w Bawarii i Badenii-Wirtembergii. Efektem tych przeszukań były zatrzymania w Porsche.

Nie tylko Kerner

Oprócz Jörga Kernera, policja zatrzymała także szefa działu badań i rozwoju Porsche, Michaela Steiner’a i nie wymienionego z nazwiska byłego pracownika – twierdzi „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Wszystkim trzem zarzuca się oszustwo oszustwo i ukrywanie prawdziwych danych o emisji spalin.

Odrzucamy te zarzuty i dołożymy wszelkich starań, aby wyjaśnić sprawę – mówi CEO Porsche Oliver Blume.

Porsche nie budowało swoich silników, tylko pozyskiwało gotowe jednostki z Volkswagen Group. Prokurator jednak uważa, że wszyscy trzej producenci zdawali sobie sprawę z tego, że silniki nie spełniają wymagań dotyczących emisji spalin.

Dochodzenie trwa i szybko się nie skończy

Dochodzenie w sprawie dieselgate szybko się raczej nie zakończy. Wcześniej w tym roku prokuratorzy rozszerzyli dochodzenie w sprawie Audi, które opracowało 3,0-litrowy silnik wysokoprężny V6. Został on zamontowany w około 80 000 modelach VW, Audi i Porsche, w których wykryto nielegalne oprogramowanie do fałszowania danych o emisji spalin.

Do tej pory dieselgate kosztowało już  Volkswagen Group ponad 30 miliardów dolarów. A to jeszcze nie koniec rozliczania tej afery.

Kto wie, może niedługo a Niemczech też będziemy mogli fotografować wielkie cmentarzyska prawie nowych samochodów, jakie już funkcjonują w Stanach Zjednoczonych w związku z aferą dieselgate.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać