Szukałem dostępnej Dacii z LPG. Skołatałem sobie nerwy. Te internetowe place to są do zaorania
Wiadomości 14.06.2022Dacia wstrzymała zamówienia na wersje z gazem. Sprawdzamy, czy Dacia z LPG jest łatwo dostępna. Nie można zamawiać, ale może da się kupić?
Niedawno informowaliśmy, że Dacia wstrzymała zamówienia na wersje z LPG. Nie da się zamówić do produkcji Dustera, Joggera i Sandero z instalacją gazową. Sytuacja ma być chwilowa i spowodowana słabą dostępnością komponentów u dostawcy instalacji gazowych. Rynek i tak nie jest obecnie specjalnie przyjazny klientom, a najbardziej sensowna Dacia, czyli taka z LPG, staje się trudniej dostępna. Smutno trochę. Nie da się skonfigurować auta pod siebie, ale może Dacie z gazem czekają na zainteresowanych na dealerskich placach?
Największe szanse na zagazowaną Dacię mamy, jeśli chcemy kupić najdroższy wariant najdroższego modelu. Cóż za pech, ale zacznijmy od Dustera.
Dacia Duster z LPG z placu – najlepiej w najmie długoterminowym
Sortowanie wyników od najtańszych to pułapka. Nie róbcie tego nigdy, bo pójdziecie po tasak do kuchni. Tym, co ustawiają dwa razy niższe ceny niż reszta, trzeba poucinać ręce. Duster za 50 589 zł brzmi wspaniale, dopóki w treści ogłoszenia nie doczytamy, że to suma miesięcznych opłat za 3 letni najem. Potem auto oddajemy, kończąc ten interes życia, bo katalogowa cena modelu to 83 300 zł. Pewnie za 3 lata ciągle da się za tyle samo sprzedać .
Czego dowodzi przypadek z Rzeszowa. Jak na razie nie bardzo się traci na używanym samochodzie z gazem. Proszę, tu dowody. Jeden Duster za 84 400 zł jest nowy, nowiutki, , ma przejechane 26 235 km i trzy lata życia, a kosztuje o 50 zł mniej. Oczywiście, ma napęd na 4 koła i większy silnik, bo 1.6, ale gaz nawet nie jest fabryczny, choć wstawiany z zachowaniem najwyższych standardów firmy Zenit. Zanim zobaczyłem to ogłoszenie, to zdawało mi się, że Dacia Duster z przebiegiem 232 tys. km, wystawiona , jest droga. Nagle wydała mi się okazją. Jeśli używane samochody z gazem kosztują tyle co nowe, to dostępność nowych nie może być duża.
Najtańsza Dacia Duster z LPG, która sprawia wrażenie stojącej na placu, . Ma klimatyzację manualną i tyle. Można pruć i się nie pocić, na budowę wystarczy. To w dodatku cena z rabatem 1000 zł. Można go dostać, jeśli zostawi się w rozliczeniu auto warte 10 tys. zł. W konfiguratorze Dacii wersja Essential z gazem kosztuje od 68 900 zł, a w tym egzemplarzu raczej niewiele wyposażenia dołożono. Po co rabatować, jeśli i tak się sprzeda?
Nowych Dusterów z LPG napotkamy 87 sztuk na popularnym serwisie ogłoszeniowym. Ich przedział cenowy to 70 400-88 700 zł. Nie zżywałbym się przesadnie z myślą, że każdą z tych sztuk zastaniemy na placu. Wystawianie nieistniejących samochodów to jest rak na nowotworze.
Dacia Sandero z LPG – biały kruk
Najtańszymi Daciami z LPG wydają się być Sandero. Bardzo ładnie to napisałem – wydają się być. Ceny z ogłoszeń faktycznie mogą kusić w porównaniu ze stawkami za Joggera lub Dustera. Cóż to jest 62 tys. zł wobec prawie 100 tys. za możliwość jazdy na gazie. Kłopot jest taki, że zdjęcia nie przedstawiają rzeczywiście stojących na placu samochodów tylko obrazki z internetu. Często spotykana jest informacja, że auto jest , choć już zamówić się nie da, albo że można wybrać inny kolor i wyposażenie, a zdjęcia mają wyłącznie charakter . No to chyba jednak nie stoi na placu, albo ci dealerzy mają ciekawy zwyczaj przemalowywania już wyprodukowanych samochodów.
Patrzcie, i to aż 1000 zł. Tylko auto jest do produkcji, co oznacza, że niezbyt zostanie wyprodukowane. Ogłoszenia zdjąć szkoda, a jeszcze ktoś zadzwoni i kupi coś innego, na przykład samochód bez gazu. Taki, proszę państwa, mamy internet.
Jeśli chce się odebrać Dacię Sandero z gazem nawet jutro to zapraszam po wersję Stepway. Samochód jest już zarejestrowany… i dostępny w najmie długoterminowym za 1742 zł netto i z miesięcznym limitem kilometrów (3 tys. km). Dostępny przecież, o co chodzi? Nie ma co się awanturować.
To może chociaż
Niestety nie, ma trochę lepsze wyposażenie i gwarancję ceny z dnia podpisania umowy. To już jest atut, a nie jakaś wymarzona dostępność na placu. Choć sztuka za ma zdjęcia na kostce, co daje nadzieję, że istnieje. Dacia Sandero z gazem wystawiana jest od kwoty 61 400 zł, ale nie łudziłbym się, że na nas czeka. Górny pułap cenowy to 77 400 zł za wersję Stepway. Większym problem niż cena jest liczba ogłoszeń, jest ich tylko 21. Większość z nich i tak nie istnieje, albo zostały już sprzedane.
Dacia Jogger – tylko drogger
Te Joggery troszkę kosztują, jak na Dacię, bo nie jak na auto z opcją siedmiu miejsc. Najtańsza Dacia Jogger z LPG kosztuje 77 300 zł, ale sformułowanie Samochód dostępny z produkcji 2022. Gwarantujemy ceny z dnia podpisania zamówienia i pierwszeństwo dostawy. Istnieje możliwość zmiany konfiguracji i koloru nie pozostawia wielkich nadziei, że tę sztukę znajdziemy na placu. A tak ładnie się zdjęcia na kostce zapowiadały. Nawet to rozumiem, jest ruch, samochody schodzą, odjeżdżają, przyjeżdżają, a takie ogłoszenie w internecie to przecież nie oferta handlowa a kartka na słupie ogłoszeniowym. Nikt nie chodzi i nie zrywa kartek z latarni, jak już znajdzie psa.
Najdroższe Joggery z LPG to te w wysokiej wersji wyposażenia (cóż za odkrycie), ale mają jedną wspólną cechę. W górnym pułapie cenowym mniej jest zdjęć wyciętych z internetu, więcej tych, które przedstawiają samochody stojące w salonie. Najdroższy Jogger kosztuje 96 200 zł, ale i ten i kilka innych ogłoszeń, mają dopisek od ręki
Dacia.pl
Sytuacja w ogłoszeniach nie wygląda szczególnie optymistycznie, trzeba tropić wersje z gazem jak dzik trufle. Ofert jest niewiele, a ich jakość mocno niepewna. Nie tak źle jest na stronie Dacii, w dziale Samochody dostępne od ręki. Tam Dacii z gazem jest powyżej setki sztuk, wszystkich trzech modeli. Obawiam się, że odrobinę wątpię.
Najtańsza wystawiona tam Dacia Sandero , ale Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia. To chyba nawet wiem, jakie to są błędy – te z aktualnością ogłoszenia. Najdroższa jest zaś
Instalacja LPG – na co zwracać uwagę i jakie silniki wybrać?