Wiadomości

Szukałem dostępnej Dacii z LPG. Skołatałem sobie nerwy. Te internetowe place to są do zaorania

Wiadomości 14.06.2022 20 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 14.06.2022

Szukałem dostępnej Dacii z LPG. Skołatałem sobie nerwy. Te internetowe place to są do zaorania

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz14.06.2022
20 interakcji Dołącz do dyskusji

Dacia wstrzymała zamówienia na wersje z gazem. Sprawdzamy, czy Dacia z LPG jest łatwo dostępna. Nie można zamawiać, ale może da się kupić?

Niedawno informowaliśmy, że Dacia wstrzymała zamówienia na wersje z LPG. Nie da się zamówić do produkcji Dustera, Joggera i Sandero z instalacją gazową. Sytuacja ma być chwilowa i spowodowana słabą dostępnością komponentów u dostawcy instalacji gazowych. Rynek i tak nie jest obecnie specjalnie przyjazny klientom, a najbardziej sensowna Dacia, czyli taka z LPG, staje się trudniej dostępna. Smutno trochę. Nie da się skonfigurować auta pod siebie, ale może Dacie z gazem czekają na zainteresowanych na dealerskich placach?

Największe szanse na zagazowaną Dacię mamy, jeśli chcemy kupić najdroższy wariant najdroższego modelu. Cóż za pech, ale zacznijmy od Dustera.

Dacia Duster z LPG z placu – najlepiej w najmie długoterminowym

Sortowanie wyników od najtańszych to pułapka. Nie róbcie tego nigdy, bo pójdziecie po tasak do kuchni. Tym, co ustawiają dwa razy niższe ceny niż reszta, trzeba poucinać ręce. Duster za 50 589 zł brzmi wspaniale, dopóki w treści ogłoszenia nie doczytamy, że to suma miesięcznych opłat za 3 letni najem. Potem auto oddajemy, kończąc ten interes życia, bo katalogowa cena modelu to 83 300 zł. Pewnie za 3 lata ciągle da się za tyle samo sprzedać tego Dustera.

dacia duster z gazem

Czego dowodzi przypadek z Rzeszowa. Jak na razie nie bardzo się traci na używanym samochodzie z gazem. Proszę, tu dowody. Jeden Duster za 84 400 zł jest nowy, nowiutki, drugi, ma przejechane 26 235 km i trzy lata życia, a kosztuje o 50 zł mniej. Oczywiście, ma napęd na 4 koła i większy silnik, bo 1.6, ale gaz nawet nie jest fabryczny, choć wstawiany z zachowaniem najwyższych standardów firmy Zenit. Zanim zobaczyłem to ogłoszenie, to zdawało mi się, że Dacia Duster z przebiegiem 232 tys. km, wystawiona za 33 900 zł, jest droga. Nagle wydała mi się okazją. Jeśli używane samochody z gazem kosztują tyle co nowe, to dostępność nowych nie może być duża.

nowa dacia duster z lpg

Najtańsza Dacia Duster z LPG, która sprawia wrażenie stojącej na placu, kosztuje 70 400 zł. Ma klimatyzację manualną i tyle. Można pruć i się nie pocić, na budowę wystarczy. To w dodatku cena z rabatem 1000 zł. Można go dostać, jeśli zostawi się w rozliczeniu auto warte 10 tys. zł. W konfiguratorze Dacii wersja Essential z gazem kosztuje od 68 900 zł, a w tym egzemplarzu raczej niewiele wyposażenia dołożono. Po co rabatować, jeśli i tak się sprzeda?

najtańsza dacia duster z gazem

Nowych Dusterów z LPG napotkamy 87 sztuk na popularnym serwisie ogłoszeniowym. Ich przedział cenowy to 70 400-88 700 zł. Nie zżywałbym się przesadnie z myślą, że każdą z tych sztuk zastaniemy na placu. Wystawianie nieistniejących samochodów to jest rak na nowotworze.

Dacia Sandero z LPG – biały kruk

Najtańszymi Daciami z LPG wydają się być Sandero. Bardzo ładnie to napisałem – wydają się być. Ceny z ogłoszeń faktycznie mogą kusić w porównaniu ze stawkami za Joggera lub Dustera. Cóż to jest 62 tys. zł wobec prawie 100 tys. za możliwość jazdy na gazie. Kłopot jest taki, że zdjęcia nie przedstawiają rzeczywiście stojących na placu samochodów tylko obrazki z internetu. Często spotykana jest informacja, że auto jest do zamówienia, choć już zamówić się nie da, albo że można wybrać inny kolor i wyposażenie, a zdjęcia mają wyłącznie charakter poglądowy. No to chyba jednak nie stoi na placu, albo ci dealerzy mają ciekawy zwyczaj przemalowywania już wyprodukowanych samochodów.

Patrzcie, tutaj dają nawet rabat i to aż 1000 zł. Tylko auto jest do produkcji, co oznacza, że niezbyt zostanie wyprodukowane. Ogłoszenia zdjąć szkoda, a jeszcze ktoś zadzwoni i kupi coś innego, na przykład samochód bez gazu. Taki, proszę państwa, mamy internet.

Jeśli chce się odebrać Dacię Sandero z gazem nawet jutro to zapraszam tutaj po wersję Stepway. Samochód jest już zarejestrowany… i dostępny w najmie długoterminowym za 1742 zł netto i z miesięcznym limitem kilometrów (3 tys. km). Dostępny przecież, o co chodzi? Nie ma co się awanturować.

To może chociaż taka Dacia Sandero jest dostępna, skoro kosztuje 70 tys. zł?dacia sandero z lpg

Niestety nie, ma trochę lepsze wyposażenie i gwarancję ceny z dnia podpisania umowy. To już jest atut, a nie jakaś wymarzona dostępność na placu. Choć sztuka za 70 600 zł ma zdjęcia na kostce, co daje nadzieję, że istnieje. Dacia Sandero z gazem wystawiana jest od kwoty 61 400 zł, ale nie łudziłbym się, że na nas czeka. Górny pułap cenowy to 77 400 zł za wersję Stepway. Większym problem niż cena jest liczba ogłoszeń, jest ich tylko 21. Większość z nich i tak nie istnieje, albo zostały już sprzedane.

Dacia Jogger – tylko drogger

Te Joggery troszkę kosztują, jak na Dacię, bo nie jak na auto z opcją siedmiu miejsc. Najtańsza Dacia Jogger z LPG kosztuje 77 300 zł, ale sformułowanie Samochód dostępny z produkcji 2022. Gwarantujemy ceny z dnia podpisania zamówienia i pierwszeństwo dostawy. Istnieje możliwość zmiany konfiguracji i koloru nie pozostawia wielkich nadziei, że tę sztukę znajdziemy na placu. A tak ładnie się zdjęcia na kostce zapowiadały. Nawet to rozumiem, jest ruch, samochody schodzą, odjeżdżają, przyjeżdżają, a takie ogłoszenie w internecie to przecież nie oferta handlowa a kartka na słupie ogłoszeniowym. Nikt nie chodzi i nie zrywa kartek z latarni, jak już znajdzie psa.dacia jogger z lpg

 

Najdroższe Joggery z LPG to te w wysokiej wersji wyposażenia (cóż za odkrycie), ale mają jedną wspólną cechę. W górnym pułapie cenowym mniej jest zdjęć wyciętych z internetu, więcej tych, które przedstawiają samochody stojące w salonie. Najdroższy Jogger kosztuje 96 200 zł, ale i ten i kilka innych ogłoszeń, mają dopisek od ręki. Może formalności są załatwiane od ręki, a może faktycznie będziemy mieli szczęście i samochód z ogłoszenia czeka na nas na placu i możemy pojechać i go kupić. Wysoka, zbliżająca się do 100 tys. zł cena, daje więcej szans na rzeczywiste spotkanie z Dacią z LPG. Najtańszy Jogger z LPG kosztuje 73 900 zł (w inny serwisie ogłoszeniowym), ale mogę się założyć o jego cenę, że na placu go nie ma (albo lepiej nie, bo jeszcze ktoś zadzwoni i zapyta). Choć opis Drogi Kliencie, niniejsze ogłoszenie to tylko próbka Naszej oferty nowych pojazdów! daje jednak mi sporą szansę na wygraną. Liczba nowych Joggerów z gazem, które teoretycznie dealerzy mają na sprzedaż, a praktycznie niekoniecznie, to tylko 29 sztuk.

Dacia.pl

Sytuacja w ogłoszeniach nie wygląda szczególnie optymistycznie, trzeba tropić wersje z gazem jak dzik trufle. Ofert jest niewiele, a ich jakość mocno niepewna. Nie tak źle jest na stronie Dacii, w dziale Samochody dostępne od ręki. Tam Dacii z gazem jest powyżej setki sztuk, wszystkich trzech modeli. Obawiam się, że odrobinę wątpię.

Najtańsza wystawiona tam Dacia Sandero kosztuje 57 400 zł, ale Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia. To chyba nawet wiem, jakie to są błędy – te z aktualnością ogłoszenia. Najdroższa jest zaś Dacia Jogger Extreme LPG 7 os. za 97 300 zł. Najważniejsze pytanie jest nie o cenę, tylko o to, czy sprzedawcy przejmują się aktualizowaniem ogłoszeń. Wobec wstrzymania zamówień na wersje LPG, nie przejmują się w ogóle.

Instalacja LPG – na co zwracać uwagę i jakie silniki wybrać?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać