Wiadomości

Renault Sandero i Logan ocenione na jedną gwiazdkę w testach zderzeniowych

Wiadomości 14.06.2018 173 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 14.06.2018

Renault Sandero i Logan ocenione na jedną gwiazdkę w testach zderzeniowych

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk14.06.2018
173 interakcje Dołącz do dyskusji

Sandero i Logan, w Ameryce Południowej występujące pod marką Renault (w Europie – Dacia), zostały naprawdę źle ocenione w testach organizacji Latin NCAP.

Niedrogie modele Renault, które w Europie są sprzedawane pod marką Dacia, cieszą się wielkim powodzeniem w Ameryce Południowej. Trudno się temu dziwić – to porządne, przestronne i praktyczne samochody za rozsądną cenę. Na tamtych rynkach liczy się, żeby było „dużo, prosto i tanio” i nikt nie ogląda się na takie kwestie jak prestiż czy marka. Ale czy niska cena auta nie jest okupiona kompromisami, na przykład w kwestii bezpieczeństwa?

Sprawdziła to organizacja Latin NCAP

To taki południowoamerykański odpowiednik znanego nam Euro NCAP. Testom zderzeniowym zostały poddane Sandero i Logan w bazowych wersjach. Wyniki to trzy gwiazdki na pięć możliwych w kategorii ochrony przy zderzeniu bocznym i zaledwie jedna gwiazdka w kategorii ochrony dorosłych przy uderzeniu czołowym.

Organizacja w komentarzu podkreśla, że ochrona, którą te samochody zapewniają przy uderzeniu czołowym szyi i głowie kierowcy jest dobra. O wyniku zaważyła jednak zła ochrona zapewniana klatce piersiowej kierowcy, zarówno przy uderzeniu czołowym, jak i bocznym.

Rumuńsko-francuskie auto straciło także punkty z powodu braku trzypunktowych pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach (chodzi zapewne o środkowego pasażera z tyłu), braku ISOFIXów w standardzie i systemów kontroli stabilności. Jest to ciekawe, ponieważ Sandero na rynki afrykańskie, ostatnio przetestowane przez organizację Global NCAP, ma trzypunktowe pasy i ISOFIX w standardzie w każdej wersji.

Patrząc na wyniki innych aut w testach Latin NCAP, rezultat Renault/Dacii wcale nie jest taki zły

Polecam spojrzeć na listę wyników różnych aut badanych przez tę organizację. Rynek w Ameryce Południowej jest zupełnie inny, niż u nas, więc nadal można tam kupić samochody, które u nas mogłyby znaleźć się już w muzeum. Sporo jest także tanich i źle wykonanych chińskich modeli. Nadal wiele jest samochodów, które nie mają w wyposażeniu żadnej poduszki powietrznej – nawet tej dla kierowcy. Dodajmy, że Sandero i Logan miały dwa airbagi.

Konkurenci Sandero także nie poradzili sobie najlepiej

Zarówno Chevrolet Aveo, jak i produkowany w Brazylii Ford Ka także uzyskały zły wyniki – w przypadku uderzeń czołowych oceniono je na zero gwiazdek. Nie pomogło nawet dodanie w przypadku Chevroleta airbagów do wyposażenia seryjnego.

W Europie głośna była niedawno sprawa testu Fiata Punto

Punto-NCAP

Włoski samochód segmentu B także otrzymał „wspaniały” wynik zero gwiazdek. Co ciekawe, odmiana z 2005 roku – która przecież niewiele różni się od obecnej – także była testowana, gdy weszła na rynek. Dostała wtedy pięć gwiazdek. A więc taki sam samochód kilkanaście lat temu był oceniony jako bardzo bezpieczny, a dziś – jako niebezpieczny. Obawiam się, że w dużej mierze za ten wynik odpowiada nie zachowanie się auta przy wypadku, a po prostu niedzisiejsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać