Wiadomości

Citroen C5 staje się SUV-em i dostaje przyrostek Aircross: w Europie od 24 maja

Wiadomości 22.05.2018 22 interakcje

Citroen C5 staje się SUV-em i dostaje przyrostek Aircross: w Europie od 24 maja

Piotr Barycki
Piotr Barycki22.05.2018
22 interakcje Dołącz do dyskusji

Pamiętacie Citroena C5? Przestronne, wygodne, duże kombi? To teraz o nim zapomnijcie, bo już za kilkadziesiąt godzin na rynek trafi C5, które nie będzie miało ze starym C5 nic wspólnego. O co chodzi? O C5 Aircross. 

C5 w formie, w której do tej pory był oferowany (przez 11 lat!), powoli przechodzi do historii. Kombi tego segmentu najwyraźniej nie są wystarczająco atrakcyjnym produktem, natomiast w cenie są SUV-y. I tym samym C5 Aircross będzie oczywiście kompaktowym SUV-em.

Nowy Citroen C5 Aircross – premiera już w najbliższy czwartek.

Citroen już teraz oficjalnie potwierdził, że nowego kompaktowego SUV-a zobaczymy 24.05.2018. Nie zdradził niestety na jego temat zbyt wiele, poza jednym krótkim materiałem wideo, w którym można zobaczyć sylwetkę nadchodzącego modelu:

 

Tyle tylko, że niewiadomych i tak nie ma tutaj zbyt wiele – C5 Aircross swoją globalną premierę miał już jakiś czas temu, trafiając na rynek chiński, gdzie prezentuje się tak:

W kwestii wyglądu zewnętrznego nie powinno być więc specjalnych zaskoczeń. Nie ma ku temu zresztą powodów – C5 Aircross wpisuje się w stylistykę pozostałych modeli z gamy Citroena. Można więc zakładać, że zewnętrznie samochód pozostanie wierny chińskiemu pierwowzorowi, a zmienione zostanie najwyżej wykończenie wnętrza i gama silnikowa.

Co w takim razie wiemy o Citroenie C5 Aircross?

Jeśli przyjmiemy, że europejski C5 Aircross to odpowiednik chińskiego Aircrossa, to wiemy prawie wszystko. Samochód ma długość 4,5 m i wysokość 1,67, natomiast rozstaw osi wynosi 2,73 m (według Citroena – największy w klasie), a pojemność bagażnika – 482 l. Płytą podłogową będzie dobrze znane modułowe EMP2, z którego korzysta m.in. DS 7 Crossback, Grandland X, czy najnowsze generacje 3008 oraz 5008.

W zawieszeniu, podobnie jak w chińskiej wersji, pojawi się system Progressive Hydraulic Cushions, choć nie do końca jest on dokładnie tym samym zawieszeniem pneumatycznym, które znamy ze starszych modeli. Ma jednak sprawić, że C5 Aircross będzie jednym z najwygodniejszych samochodów w swoim segmencie.

Tak to wygląda w środku w Chinach.

Na liście wyposażenia dodatkowego powinny znaleźć się m.in. fotele z wielopunktowym masażem, panoramiczny, otwierany dach szklany, bezdotykowo otwierany bagażnik, adaptacyjny tempomat, system kamer 360 stopni, a także układ Grip Control z 5 trybami jazdy dopasowanymi do różnych rodzajów nawierzchni (np. piasek czy off road).

C5 Aircross jest przy tym pierwszym modelem Citroena, który zaoferuje hybrydowy układ typu plug in, oparty na silniku benzynowym.

Kiedy w salonach?

Według oficjalnej polskiej strony C5 Aircross – najwcześniej pod koniec tego roku. Będzie więc trochę czasu od premiery na przemyślenie, z jakim silnikiem będziemy chcieli kupić nowego SUV-a i jakie opcje dodatkowe dobierzemy.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać