Wiadomości

Gdy Europa walczy o każdy gram CO2, Chevy Express dostaje 6,6-litrowe V8

Wiadomości 09.03.2020 313 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 09.03.2020

Gdy Europa walczy o każdy gram CO2, Chevy Express dostaje 6,6-litrowe V8

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk09.03.2020
313 interakcje Dołącz do dyskusji

Ten klasyczny samochód użytkowy zadebiutował ćwierć wieku temu i jest produkowany w prawie niezmienionej formie. Pod maską – 400 koni i osiem cylindrów!

W 1995 roku telefony komórkowe ledwo mieściły się w kieszeniach, a amerykański Newsweek opublikował tekst pod tytułem „Dlaczego internet nie przetrwa?”. Od tamtego czasu zmieniło się prawie wszystko… ale Chevrolet Express, który wtedy zadebiutował, pozostał niemal taki sam.

To tak zwany full-size van.

Na pewno go kojarzycie i wcale nie musieliście do tego być w Stanach. Pojawiał się w niezliczonych filmach i teledyskach. Nawet jeśli akurat nie jechali nim główni bohaterowie szykujący napad na bank, ani FBI nie wykorzystywało go jako mobilnego biura, pewnie stał albo przemykał gdzieś w tle. Wpływ Expressa i spokrewnionego konstrukcyjnie GMC Savany na gospodarkę USA jest niebagatelny.

Chevrolet Express 6.6 V8 2021

„Chevy” przeszedł co prawda lifting w 2002 roku, ale jego główne założenia niewiele się zmieniły. Nadal jest duży (od 5,7 m długości w górę), mocny i prosty. Patrząc na zdjęcia, na pewno wielu z was pomyślało sobie To oni go jeszcze robią?! Robią. Mało tego…

Ostatnio jego sprzedaż wzrosła.

Chevrolet Express 6.6 V8 2021

Można sobie pisać o nowinkach technicznych, przełomowych rozwiązaniach i o tym, że przyszłość należy do autonomicznych elektryków. Fakt jest jednak taki, że klienci – zwłaszcza w segmencie aut użytkowych i zwłaszcza Amerykanie – cenią sobie porządne, sprawdzone konstrukcje. Dlatego sprzedaż wiekowego Expressa właśnie wzrosła o 12 proc. względem analogicznego okresu roku 2019.

Teraz ma szanse wzrosnąć jeszcze bardziej. Wszystko dzięki nowemu silnikowi. W odróżnieniu od europejskich aut użytkowych, nie spotkamy tu dwulitrowych diesli.

Podczas gdy my martwimy się emisją CO2, do Expressa wjeżdża nowe V8.

Chevrolet Express 6.6 V8 2021

Poprzednio, montowano tu jednostkę 6.0 V8 o mocy 341 KM. Teraz w gamie zawita silnik 6.6 V8 rozwijający 401 KM i 628 Nm.

Chevrolet Express 6.6 V8 2021

Nowy motor jest więc o 17 proc. mocniejszy. To zapewne spodoba się klientom. Według Chevroleta, „dodatkowa moc i moment obrotowy doda kierowcom pewności podczas jazdy z dużym załadunkiem”. Wersja 6.6 ma odpowiadać nawet za 70 proc. sprzedaży modelu.

Chevrolet Express 6.6 V8 2021

Express jest więc nieśmiertelny. Pomyślcie, co by było, gdyby tak Volkswagen produkował T4 od lat 90. bez większych zmian…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać