Ciekawostki

Wielka akcja serwisowa BMW w Wielkiej Brytanii. Problem dotyczy wadliwej instalacji elektrycznej

Ciekawostki 10.05.2018 64 interakcje
Tomasz Domański
Tomasz Domański 10.05.2018

Wielka akcja serwisowa BMW w Wielkiej Brytanii. Problem dotyczy wadliwej instalacji elektrycznej

Tomasz Domański
Tomasz Domański10.05.2018
64 interakcje Dołącz do dyskusji

Problemem dotknięte są modele z Serii 1, 3, Z4 i X1. Usterka ta doprowadziła do co najmniej jednej śmierci na Wyspach Brytyjskich.

Chodzi o wypadek z 2016 r., w którym poniósł śmierć Narayan Gurung. Próbując ominąć nieoświetlone, stojące na drodze BMW, Gurung uderzył w drzewo. Właściciel BMW nie był w stanie zapobiec wypadkowi.

Jego samochód, na skutek awarii instalacji elektrycznej stanął dosłownie chwilę wcześniej na środku drogi, bez jakiegokolwiek oświetlenia. Po tym wypadku BMW wezwało 36,4 tys. właścicieli aut z silnikiem benzynowym do serwisu. To jednak nie koniec tej historii.

Wadliwa instalacja elektryczna w BMW

Sprawą zainteresowali się dziennikarze śledczy BBC. Dotarli oni do innego właściciela BMW którego samochód z silnikiem wysokoprężnym odmówił posłuszeństwa w ten sam sposób. Na szczęście nikomu nic się nie stało. ASO usunęło usterkę, nie informując właściciela, że była ona spowodowana wadą fabryczną.

Śledztwo BBC wykazało, że identyczne problemy z instalacją elektryczną w wyżej wymienionych modelach zgłaszane były przez właścicieli od 2011 r. W 2013 r. BMW zorganizowało akcję serwisową, która objęła blisko 500 tys. aut na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady i RPA. Kolejne kilkadziesiąt tysięcy zostało właśnie wezwanych na terenie Wielkiej Brytanii.

Wadliwe egzemplarze prawdopodobnie znajdują się również w Polsce.

Usterka dotyczy modeli X1, Z4, Serii 1 i Serii 3, wyprodukowanych pomiędzy marcem 2007 r. i sierpniem 2011 r. BMW przyznało, że „uznaje, iż mogło dojść do podobnych problemów z zasilaniem w samochodach, które nie były objęte oryginalną akcją serwisową”.

Brytyjski oddział utworzył też specjalną infolinię, za pośrednictwem której właściciele BMW będą mogli umówić się na serwis swojego samochodu w dogodnym dla siebie terminie.

Egzemplarze sprzedawane na terenie Europy zdają się nie posiadać tej wady. Pamiętajmy jednak, że po naszych drogach jeździ też trochę przerobionych (albo i nie) anglików. Wszak można już u nas rejestrować samochody z Anglii bez przeróbki układu kierowniczego.  Ich właściciele powinni czym prędzej zainteresować się tym tematem. Kompletne wyłączenie się samochodu podczas jazdy może być śmiertelnie niebezpieczne.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać