Wiadomości

BMW z literą M wierne tradycji. Puk, puk. Kto tam? Panewka

Wiadomości 27.10.2021 147 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 27.10.2021

BMW z literą M wierne tradycji. Puk, puk. Kto tam? Panewka

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz27.10.2021
147 interakcji Dołącz do dyskusji

To my, panewki, znowu. Tym razem wstrzymano przez nas wydawanie klientom modeli BMW M3 i M4.

Szczęśliwi nabywcy BMW M3 i M4 już nerwowo przetrząsają dostępne dekodery VIN, żeby sprawdzić, kiedy dokładnie wyprodukowano ich samochód. Oby nie latem tego roku, bo wierność tradycji weszła BMW wtedy dość mocno. Zrobiło się jak w starym dowcipie, opowiadanym nie tylko nad otwartymi komorami silnikowymi samochodów BMW z literą M, ale też na przykład francuskich półtoralitrowych diesli. Puk, puk. Kto tam? To my, panewki.

BMW M3 i M4 mają problem

Jeśli wierzyć internetowym forom, ale dlaczegóżby im nie wierzyć, jest problem z panewkami w nowych BMW M3 i obu wersji M4, a także BMW X3 M i X4 M. Zamieszczone na forach dla miłośników BMW zdjęcie, zdaje się pochodzić z wewnętrznego systemu serwisowego BMW. Jakiś pracownik serwisu poczuł potrzebę poinformowania świata o tym, co wyczytał w biuletynie serwisowym.

Wyczytał, że te samochody mają chwilowo nie trafiać do klientów, do czasu wyeliminowania usterki. Sprawa ma dotyczyć egzemplarzy wyprodukowanych między 13 lipca a 23 sierpnia 2021 roku. Chodzi o silniki oznaczone symbolami S58T i S580. Fani modeli z literą M nie będą przesadnie zaskoczeni przyczyną kłopotów.

Panewki w BMW M3 i M4

Właściciele BMW M poprzednich generacji nauczeni są już, żeby sprawdzać filtr oleju. Niezależnie, czy mowa o E36, E46, czy E90, potrafił pojawić się problem ze zbyt słabymi panewkami. Jeśli w oleju pojawiały się opiłki, to był to znak, że trzeba je wymienić. Panewki, nie opiłki. Kierowcy uważnie nasłuchują również odgłosów dobiegających z silnika. Gdy panewki już zaczynają pukać, to może być za późno.

Zużyte i niewymienione na czas panewki, spowodują uszkodzenia na wale korbowym i utratę filmu olejowego, a w konsekwencji silnik zakończy swe życie. Dlatego wymianę panewek w silnikach takich jak S50B30, czy S54B32, montowanych w emkach, ich użytkownicy zalecają robić profilaktycznie. Czyżby ten los miał czekać również właścicieli pojazdów M wyprodukowanych latem tego roku? Lada chwila internetowe wyszukiwarki przyswoją na stałe hasła G80, G82, G83 panewki, bo zainteresowani zaczną gorączkowo poszukiwać informacji o nowych modelach.

Wierność tradycji została zachowana. Wciąż kupując używane BMW M, będzie należało zadać sobie pytanie, a jak tam panewki?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać