Wiadomości

AC Schnitzer chwali się najmocniejszym BMW M3, ale nie wiadomo po co

Wiadomości 10.10.2021 56 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 10.10.2021

AC Schnitzer chwali się najmocniejszym BMW M3, ale nie wiadomo po co

Adam Majcherek
Adam Majcherek10.10.2021
56 interakcji Dołącz do dyskusji

590 KM i 750 Nm – takimi liczbami chwali się BMW M3 by AC Schnitzer, tylko nie wiadomo co z tego wynika.

Zawsze zachwycamy się w redakcji kolejnymi doniesieniami o najmocniejszych wersjach supermocnych samochodów. Podziwiamy ten irracjonalny wyścig o papierowe osiągi. 730 KM i 900 Nm w SUV-ie, 780 KM i 1000 Nm w eleganckiej limuzynie – nie wiadomo po co, być może dla dowartościowania właściciela, albo do robienia wrażenia na ludziach, za którymi nie przepadamy. No bo przecież trudno uznać, że seryjne 625 KM i 750 Nm w takim BMW X6 Competition to za mało do sprawnego poruszania się po mieście czy autostradzie. A dodatkowe konie i niuty i tak nie zrobią z niego wyścigówki na tor.

Wygląda na to, że tych, którzy chcą podrasowywać swoje zabaweczki nie brakuje, nie brakuje więc również tych, którzy im to umożliwiają.

Dlatego na łamy Autobloga wjeżdża BMW M3 podłubane przez firmę AC Schnitzer

Seryjne M3 Competition ma 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. Jeszcze nie było go u nas w teście, ale Mikołaj jeździł już poskładanym z tych samych klocków M4 Competition i poza tym, że okazało się, że jest na nie za stary, to trudno było narzekać na przyspieszenie do setki w 3,9 s i rozpędzanie się auta do 290 km/h. Ale widocznie niektórzy narzekają, bo są gotowi dołożyć furkę pieniędzy na wersję od AC Schnitzera, która ma 590 KM i 750 Nm momentu obrotowego.

BMW M3 AC Schnitzer

Oczywiście same modyfikacje silnika to nie wszystko – niemiecki tuner opublikował długą listę zmian, jakim podlega M3 by AC Schnitzer. Dowiadujemy się z niej, że do auta trafia nowy układ wydechowy z czterema końcówkami w zderzaku, komplet sportowych amortyzatorów czy zestaw elementów aerodynamicznych zwiększających docisk auta do podłoża w sumie o 130 kg. Jak precyzyjnie informuje producent, to wartość zmierzona przy prędkości 200 km/h.

W kabinie pojawia się pokryta alcantarą kierownica o średnicy 365 mm i zestaw dodatków z aluminium, typu nakładki na pedały, podstopnica, manetki do zmiany biegów itp.

BMW M3 AC Schnitzer

Całości dopełniają kute, 20-calowe obręcze obute w opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu.

Po co to wszystko? Tego AC Schnitzer nie podaje

Tzn. w żadnym miejscu nie informuje, jak te wprowadzone modyfikacje wpływają na przyspieszenie auta do 100 km/h ani czy dzięki nim rozpędzi się do wyższych prędkości. Możemy zakładać, że zgodnie z przyjętą w AC Schnitzer zasadą, że „lepiej szybko niż twardo”, dopracowano detale, by auto podczas sportowej jazdy prowadziło się jeszcze lepiej niż z natury dopracowane, seryjne BMW M3.

Ale najważniejsze, że AC Schnitzer mówi, że auto jest naj, a do tego ma moc, której nie powstydziłyby się rajdówki z legendarnej Grupy B i moment obrotowy, jak nie przymierzając, w Jelczu 315. Z garażu bym nie wygonił.

BMW M3 AC Schnitzer

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać