Wiadomości

Audi RS5 Sportback zapowiada się świetnie, ale… nie trafi do Europy

Wiadomości 29.03.2018 19 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 29.03.2018

Audi RS5 Sportback zapowiada się świetnie, ale… nie trafi do Europy

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk29.03.2018
19 interakcji Dołącz do dyskusji

Takiej wersji brakowało w gamie – podczas salonu w Nowym Jorku właśnie pokazano Audi RS5 w odmianie Sportback. W sam raz dla kogoś, kto nie może jeździć coupe, ale nie chce mieć kombi. Jest tylko jeden problem – przynajmniej na razie tego modelu nie będzie w Europie.

Audi RS4 i RS5 są na rynku już od jakiegoś czasu, ale warto przypomnieć co nieco na ich temat. Są napędzane nowym silnikiem 2.9 TFSI V6. Jest on doładowany dwiema turbosprężarkami – po jednej na każdy rząd cylindrów.

Pozwala to uzyskać 450 KM i 600 Nm

RS5-Sportback-2

Co ciekawe, sprężarki są zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów, które są rozwidlone pod kątem 90 stopni. To sprawia, że strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia, a strona ssąca – na zewnątrz. Co to daje? Kompaktową konstrukcję i krótkie drogi dolotowe, pozwalające na zminimalizowanie strat wskutek przepływu. Z bardziej zrozumiałych rzeczy – przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi zaledwie 3,9 sekundy. Coupe jest szybsze o 0,2 sekundy.

Tyle techniki – a jakie będzie RS5 Sportback?

Audi mówi, że Sportback to czterodrzwiowe coupe. Ta wersja powstała, by zadowolić klientów z USA, dla których dwudrzwiowe RS5 Coupe jest za mało praktyczne. W Stanach nie ma w ofercie RS4 kombi, dlatego Sportback to jedyna szansa dla amerykańskich ojców rodzin, by jeździć takim samochodem. Dlaczego nie można kupić tam kombi? Audi tłumaczy, że w USA takie nadwozie nie jest zbyt lubiane.

Moc na koła przenosi tu 8-biegowy automat

RS5-Sportback-5

Nadkola są natomiast poszerzone o 15 mm względem wersji S5. Dodatkowo, RS5 Sportback jest zawieszony o 7 mm niżej, niż S5. Jego felgi mają co najmniej 19 cali, a na liście opcji znajdują się także te o cal większe. Co ciekawe, na każde z kół przypada aż pięć wahaczy. Za dopłatą będzie można wybrać zawieszenie RS plus z systemem Dynamic Ride Control. Na liście opcji znajdą się też m.in. hamulce ceramiczne.

To Sportback, więc istotne są tutaj również dane dotyczące przestrzeni bagażowej. Bez rozkładania foteli bagażnik pomieści 480 litrów, a po rozłożeniu siedzeń – 1300.

Audi prezentuje Sportbacka w nietypowym lakierze

Jest to widoczny na zdjęciach Zielony Sonoma. Wyraźnie widać, że w ostatnim czasie zieleń w świecie samochodów sportowych wraca do łask. Prawdopodobnie nie będzie to jednak najczęściej wybierany kolor.

Wydawałoby się, że RS5 Sportback idealnie uzupełni ofertę także w Europie

Owszem, na Starym Kontynencie oprócz RS5 Coupe można kupić też RS4 kombi, ale… nie każdy chce jeździć kombi, podobnie jak nie każdy może pozwolić sobie na niepraktyczne, dwudrzwiowe coupe.

Statystyki sprzedaży Audi A5 wyraźnie pokazują, że Sportback cieszy się w Europie bardzo dużym zainteresowaniem. Dlaczego w takim razie RS5 w tej wersji jest póki co przewidziany jedynie dla USA? Trudno powiedzieć. Mamy nadzieję, że Audi jednak zmieni zdanie. Mimo że i tak go nie kupimy…

RS5-Sportback

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać