Wiadomości

Nowe Audi A6 Avant nawiązuje do klasyki. To prawdziwe sportowe kombi

Wiadomości 11.04.2018 11 interakcji

Nowe Audi A6 Avant nawiązuje do klasyki. To prawdziwe sportowe kombi

Piotr Barycki
Piotr Barycki11.04.2018
11 interakcji Dołącz do dyskusji

Jeśli komuś przypadło do gustu nowe Audi A6, ale czekał na premierę bardziej praktycznej wersji nadwozia, to może już przestać odliczać dni. Oto nowe Audi A6 Avant.

Nowa generacja średniej limuzyny Audi zadebiutowała na początku marca, robiąc przy tym świetne wrażenie, zarówno na papierze, jak i na żywo. Patrząc jednak na to, co porusza się na naszych drogach, większość zainteresowanych w Polsce czekała na prezentację kombi, która miała miejsce dziś w nocy.

Projekt zewnętrzny A6 Avant nie jest raczej zaskoczeniem. Tak samo jak to, że kombi wygląda nawet lepiej niż limuzyna.

Audi w komunikacie prasowym wspomina oczywiście o tym, że „A6 Avant emanuje elegancją, sportowym charakterem i wyrafinowaniem”, ale my będziemy trzymać się tego, że po prostu wygląda dobrze. I jest prawdziwym Avantem z lekkim nawiązaniem do C3 z lat 80. – tylna szyba jest znacznie mocniej ścięta niż słupek przy tylnych drzwiach.

A6 Avant jest też wielkie – długość auta to aż 4,94 m, szerokość – 1,89 m, natomiast wysokość – 1,47 m.

Producent obiecuje przy tym, że – podobnie jak w limuzynie – również i w kombi miejsca w środku jest więcej pod każdym względem. Ba, jeśli chodzi o ilość miejsca dla kierowcy czy pasażerów, A6 Avant ma być lepsze od całej bezpośredniej konkurencji.

Najważniejsza jest jednak końcówka, czyli bagażnik (z elektrycznie otwieraną klapą w standardzie). Z postawionymi fotelami ma pojemność 565 litrów.

Jeśli złożymy tylną kanapę (40:20:40), do naszej dyspozycji będzie 1680 litrów.

Co ciekawe, jest to wynik gorszy niż np. w Skodzie Superb. Lepszymi parametrami może się też pochwalić chociażby Mercedes klasy E w nadwoziu kombi.

Szerokość otworu załadunkowego – 1050 mm. Sprawdziliśmy na szybko – zmywarka czy coś podobnego powinno wejść bez problemu.

Poza tym nowe A6 Avant jest w zdecydowanej większości tym, czym… zwykłe nowe A6. Do wyboru będzie więc szereg jednostek benzynowych i wysokoprężnych (trzy diesle i jedna benzyna), wszystkie z układem mild hybrid.

Na liście wyposażenia znajdą się natomiast m.in. reflektory HD Matrix LED (w standardzie mamy pełne oświetlenie LED), pełen zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego i biernego, a także chociażby układ czterech kół skrętnych. Do wyboru będą cztery odmiany zawieszenia – standardowe (stalowe sprężyny), sportowe, adaptacyjne oraz pneumatyczne.

Pozostaje tylko jedno pytanie: kiedy nowe RS6?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać