Wiadomości

Legenda faktycznie powróciła. Oto Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm

Wiadomości 02.03.2020 385 interakcji

Legenda faktycznie powróciła. Oto Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm

Piotr Barycki
Piotr Barycki02.03.2020
385 interakcji Dołącz do dyskusji

Lżejsza, szybsza, mocniejsza i prowadząca się jeszcze lepiej. A do kompletu – wersja przystosowana do jazdy po torze, którą można legalnie jeździć po ulicach.

Jeśli Alfa Romeo planowała utrzymać debiut Giulii GTA i GTAm w sekrecie, to raczej się nie udało. Większość szczegółów znaliśmy na co najmniej kilka dni przed premierą, ale mimo to i tak cieszy, że wersja GTA – po latach nieobecności – w końcu powraca do gamy włoskiej marki.

Alfa Romeo Giulia GTA – co trzeba wiedzieć?

Przede wszystkim – jak na odmianę Alleggerita przystało – Giulia GTA jest lżejsza od standardowego wydania Quadrifoglio. I to nie o odrobinę, a aż o 100 kg, co jest dość imponującym wynikiem przy i tak nieprzesadnie ciężkim aucie. Karbonowe elementy znajdziemy m.in. w masce, dachu, przednim zderzaku i nadkolach.

Pod maską drzemie ten sam silnik, co w Quadrifoglio, czyli 6-cylindrowe 2.9. Różnica dotyczy jednak generowanej mocy – GTA oferuje 540 KM zamiast dotychczasowych 510 KM. Przekłada się to m.in. na różnicę w przyspieszeniu do 100 km/h ze startu zatrzymanego. Quadrifoglio potrzebowała na to 3,9 s, natomiast GTA wystarczy 3,6 s.

W stosunku do do tej pory najbardziej wyczynowej wersji Giulii zmieniono także rozstaw kół z przodu i z tyłu (o 5 cm), a także zmieniono sprężyny i amortyzatory. Za ścieżkę dźwiękową podczas jazdy odpowiada natomiast nie tylko sam silnik, ale i układ wydechowy firmy Akrapovic. Gdyby tego było mało, Giulia GTA oferowana będzie w standardzie z 20-calowymi felgami.

Alfa Romeo Giulia GTAm – co ponad GTA?

Sporo. Chociażby fakt, że GTAm jest modelem dwumiejscowym – tylna kanapa została usunięta, żeby zaoszczędzić dodatkowe kilogramy i… zrobić miejsce na klatkę bezpieczeństwa. Na klapie bagażnika umieszczono też monstrualnych rozmiarów skrzydło, natomiast wnętrze okrojono z tak niepotrzebnych na co dzień dodatków jak klamki – zamiast nich mamy paski, które musimy pociągnąć, jeśli chcemy opuścić auto.

Niestety Alfa Romeo nie podała cen ani szczegółów dostępności odmian GTA i GTAm. Pewnie trzeba będzie jednak do bazowej ceny Quadrifoglio, czyli prawie 391 000 zł, doliczyć kilka ładnych tysięcy ekstra. I to naprawdę ładnych.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać