Wiadomości

Tak wygląda odświeżone Volvo XC90. Pod maską nowe silniki – w tym hybryda B5 i B6

Wiadomości 22.02.2019 72 interakcje

Tak wygląda odświeżone Volvo XC90. Pod maską nowe silniki – w tym hybryda B5 i B6

Piotr Barycki
Piotr Barycki22.02.2019
72 interakcje Dołącz do dyskusji

Volvo zaprezentowało dziś odświeżoną wersję swojego przeboju – SUV-a XC90. Od strony wizualnej wielkich zmian nie uświadczymy, za to spore nowości zawitały pod maską. 

Szwedzka marka sama jest przy tym ostrożna w komunikacie prasowym z opisem zmian w wyglądzie. Albo nawet inaczej – poświęca im szokująco mało miejsca.

Trudno się temu zresztą dziwić. Patrząc na zdjęcia można odnieść wrażenie, że odświeżone Volvo XC90 niczym nie różni się od swojego poprzednika. W rzeczywistości jednak kilka nowości da się znaleźć, jeśli wie się, gdzie należy szukać.

Dla przypomnienia, tak wyglądała druga generacja Volvo XC90 z boku:

A tak wygląda jej odświeżona odsłona:

Tak wyglądało natomiast XC90 II z przodu:

A tak wygląda teraz:

I jeszcze tył z poprzedniego XC90 II:

A teraz z nowego:

Zmiany wizualne dotyczą więc głównie nowego grilla, a także – jak podaje Volvo – nowych wzorów felg i nowych lakierów. Reszta zmian jest na tyle drobna, że nie uznano za zasadne, żeby wspomnieć o nich w komunikacie prasowym. I dobrze.

Podobnie zmiany zaszły zresztą w większości we wnętrzu. Małe poprawki, nic poza tym.

Może z wyjątkiem faktu, że kryształowa gałka dla wersji T8 ma teraz odrobinę inny kształt, a do tego XC90 da się teraz zamówić nie tylko w wersji 4-, 5- i 7-osobowej, ale też w odmianie… 6 osobowej, z dwoma osobnymi fotelami w środkowym rzędzie i dwoma w bagażniku.

Nowe są też dostępne we wnętrzu materiały wykończeniowe.

A co zmieniło się poza tym?

Przede wszystkim silniki, zwłaszcza te wspomagane prądem. Na szczycie gamy pozostaje oczywiście hybrydowe T8 – teraz odświeżone i generujące 420 KM.

Do tego dochodzi zupełnie nowa seria jednostek – hybrydy typu mild, oznaczone literą B. I Volvo XC90 – razem z XC60 – będą pierwszymi modelami szwedzkiej marki, które będzie można zamówić z takimi silnikami.

Do wyboru w XC90 będą w sumie trzy takie jednostki. B5 w dwóch wersjach – jako hybryda z dieslem lub hybryda benzynowa, a także B6, czyli – prawdopodobnie – połączenie mocnego silnika benzynowego i elektrycznego wspomagania. W mniejszym XC60 dodatkowo zadebiutuje jeszcze wysokoprężna hybryda B4.

Nowe silniki mają zapewnić spalanie niższe o maksymalnie 15 proc. w porównaniu do wcześniejszych wersji.

Odświeżone Volvo XC90 ma być też wyposażone w nowy system brake-by-wire, wykorzystywany również do odzyskiwania energii podczas hamowania. Uzupełniona zostanie też lista systemów bezpieczeństwa – pojawi się na niej m.in. system Oncoming Lane Mitigation, wprowadzony przy okazji premiery nowej generacji Volvo XC60.

Volvo XC90 w nowej odsłonie trafi do produkcji w maju tego roku, a już teraz można je zamawiać.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać