Wiadomości

Nie ma silnika 1.5 TSI na rok 2020? VW: to przejściowe problemy, zaraz wraca

Wiadomości 22.07.2019 193 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 22.07.2019

Nie ma silnika 1.5 TSI na rok 2020? VW: to przejściowe problemy, zaraz wraca

Adam Majcherek
Adam Majcherek22.07.2019
193 interakcje Dołącz do dyskusji

W cennikach modeli Grupy VW wciąż brakuje silników 1.5 TSI. Ale niebawem mają wrócić.

Pod koniec czerwca pisaliśmy o problemach z zamówieniem Focusów z silnikami 1.5. Piszecie do nas, że nie najlepiej jest też w Grupie Volkswagena. Dostaliśmy kilka sygnałów o braku możliwości zamawiania Skód z tym silnikiem i o przesuwaniu terminów odbioru już zamówionych samochodów. Podobno jako przyczynę opóźnienia salony podają „duże zapotrzebowanie na ten silnik w Volkswagenie”. To ciekawe, biorąc pod uwagę, że 1.5 nie występuje również w volkswagenowych cennikach na egzemplarze z rocznika modelowego 2020, czyli produkowane od lipca tego roku.

silnik 1.5 tsi

Sprawdziliśmy jak wygląda temat w cennikach poszczególnych marek. 

Nie będziemy rozpisywać krok po kroku analizy każdej gamy, bo tendencja w sumie wszędzie jest identyczna. Samochody z rocznika modelowego 2019 dostępne są z pełną gamą silnikową. Teoretycznie, bo przypadku takich aut można mówić już wyłącznie o egzemplarzach wyprodukowanych – nie da się złożyć zamówienia do produkcji. Jeśli ktoś chciałby skonfigurować takie auto pod siebie – musi uzbroić się w cierpliwość i czekać na model 2020. 

W większości marek Grupy dziś nie ma możliwości zamówienia auta z silnikiem 1.5 TSI- w cennikach modeli z przyszłego rocznika po prostu ich nie ma. To tworzy pewne kurioza – np. według VW Golf dostępny jest wyłącznie z 1.6 TDI i 2.0 TDI – ani jednego silnika benzynowego. W pozostałych modelach do wyboru mamy benzynowe 1.0 i 2.0 TSI, albo wysokoprężne 1.6 i 2.0 TDI. Oczywiście tam, gdzie w ogóle przewidziano silniki większe niż 1.0, bo w przypadku Seata Ibizy, czy VW T-Crossa w ogóle nie ma mowy o jakimkolwiek silniku poza 1.0 TSI.

Wyjątkiem jest Audi.

Tu w konfiguratorach (bo cenniki są zbyt zwykłe na markę premium) wciąż istnieje jednostka 1.5 TSI, ale zaznaczono, że dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin modeli 2020 pochodzą z modeli z roku modelowego 2019. Temat dotyczy A1, Q2 i A3, a informacja o tym fakcie żarzy się na czerwono na początku konfiguratora.

W związku z plotkami, że brak silnika 1.5 w cennikach może oznaczać koniec jego produkcji, zapytaliśmy przedstawicieli marek Grupy VW w Polsce jakie jest oficjalne stanowisko importera. I wszyscy jak jeden mąż odpowiadali tak samo – 1.5 TSI jest ważnym silnikiem w gamie, ma się świetnie i niebawem wróci do cennika. Najbardziej precyzyjną informację dostaliśmy od Volkswagena – 1.5 pojawi się w cennikach w ciągu tygodnia, najwyżej dwóch, co by sugerowało, że samochody z tą jednostką pojawią się w salonach na przełomie września i października.

1.5 TSI – dlaczego nie ma go w cennikach.

Na to pytanie również wszyscy odpowiedzieli tak samo: producent nie udostępnił wyników testów WLTP, a póki ich nie ma importerzy nie mogą sprzedawać kota w worku. Jak tylko dane o wynikach testów zostaną udostępnione – silnik 1.5 TSI wróci co oferty.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać