Bank Pekao oddaje w twoje ręce klucz do logowania. To nowy wymiar bezpieczeństwa online

Lokowanie produktu: Bank Pekao S.A.

14 listopada Bank Pekao S.A. wdrożył logowanie kluczem sprzętowym do bankowości internetowej Pekao24. To kolejny sposób na dwuskładnikową autoryzację logowania do usług banku.

Bank Pekao wprowadza nowy sposób logowania do bankowości elektronicznej. Już można z niego korzystać

W Banku Pekao zachęcamy naszych klientów do korzystania z uwierzytelniania wieloskładnikowego przy logowaniu do bankowości elektronicznej. Podwójna weryfikacja tożsamości zwiększa bezpieczeństwo danych i ogranicza ryzyko niepowołanego dostępu do rachunku bankowego. Nawet jeśli przestępca pozna hasło, to bez drugiego składnika uwierzytelniania, nie będzie mógł zalogować się na konto. Dlatego udostępniliśmy naszym klientom, korzystającym z serwisu internetowego Pekao24, dwie metody autoryzacji – przy użyciu klucza sprzętowego lub aplikacji mobilnej PeoPay

- mówi Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku w Banku Pekao S.A.

Do Banku Pekao zalogujesz się kluczem sprzętowym

Logowanie dwuskładnikowe (zwane również 2FA od 2-factor authentication) to dziś standard nie tylko w przypadku usług bankowych. Polega ono na tym, że oprócz podania loginu i hasła musimy uwierzytelnić się w dodatkowy sposób. Można to zrobić np. poprzez podanie kodu z wiadomości SMS czy z aplikacji takiej jak Google Authenticator czy Microsoft Authenticator. Klienci Banku Pekao mogli autoryzować logowanie w serwisie Pekao24 za pomocą aplikacji PeoPay. To wygodny sposób, który gwarantuje bezpieczeństwo.

Od 14 listopada Bank Pekao wprowadził nową możliwość logowania 2FA. Użytkownicy mogą potwierdzić tożsamość za pomocą tzw. klucza sprzętowego.

Co to jest klucz sprzętowy?

Klucz sprzętowy przypomina pendrive, czyli przenośną pamięć i działa na nieco podobnej zasadzie, bo wymaga włożenia go do złącza USB w komputerze. Na tym podobieństwa jednak się kończą.

Klucz może być zabezpieczony PIN-em, istnieją również urządzenia z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych. Bank Pekao rekomenduje użycie klucza U2F obsługującego standard FIDO2. Samo zabezpieczenie polega na tym, że po wybraniu takiej opcji, bez fizycznego klucza nie zalogujemy się do banku, nawet jeżeli znamy numer klienta i hasło.

Jak włączyć logowanie kluczem sprzętowym w Banku Pekao?

Żeby włączyć tę metodę uwierzytelnienia należy zalogować się do serwisu Pekao24 i wybrać „Ustawienia”. Następnie należy wejść do zakładki „Bezpieczeństwo” i kliknąć „Zmień” obok opcji „Logowanie dwuskładnikowe”. Po wybraniu funkcji „Klucz sprzętowy” wystarczy kliknąć w „Dodaj klucz” i postępować zgodnie ze wskazówkami.

Od teraz każde logowanie do Pekao24 będzie uwierzytelniane za pośrednictwem fizycznego klucza. Bank Pekao zaleca jednocześnie posiadanie i sparowanie co najmniej dwóch kluczy, co przyda się w przypadku zagubienia lub uszkodzenia jednego z nich.

Jak jeszcze Bank Pekao dba o bezpieczeństwo?

W tym roku Bank Pekao wdrożył między innymi szybką blokadę dostępu do bankowości elektronicznej i kart płatniczych. Dzięki tej funkcji w przypadku zagrożenia można zablokować dostęp do wszystkich kanałów elektronicznych korzystania z banku i kart jednocześnie. Odblokowanie będzie możliwe za pośrednictwem infolinii lub w oddziale.

Bank Pekao wprowadził również funkcję potwierdzania tożsamości pracownika, z którym rozmawiamy. Jest to zabezpieczenie, które gwarantuje, że rozmawiamy z przedstawicielem banku. Wizytówkę pracownika zobaczymy wtedy po zalogowaniu do aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24 . Bank nie skorzystał z potwierdzenia drogą SMS, bo jest świadomy, że oszuści używają takiej metody, by wzbudzić zaufanie. W rozwiązaniu oferowanym przez Pekao nie jest możliwe podszycie się pod bank, bo klient otrzymuje powiadomienie w kanałach zdalnych, po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej..

- W bankowości elektronicznej Banku Pekao cały czas pracujemy nad tym, żeby udostępniać klientom nowe procesy dotyczące np. zakupu produktów i usług banku czy też samoobsługi. W naszych działaniach bezpieczeństwo danych i pieniędzy naszych klientów są zawsze najwyższym priorytetem. Dlatego tak ważne jest poszerzanie wachlarza funkcji, które koncentrują się na tym, żeby cyberbezpieczeństwo wzmacniać. Możliwość logowania za pomocą klucza sprzętowego jest kolejnym punktem, który w ostatnim czasie dopisujemy do listy funkcji wzmacniających już istniejące bankowe zabezpieczenia

- mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Zdjęcie główne: Formatoriginal / Shutterstock

Lokowanie produktu: Bank Pekao S.A.
Najnowsze
Zobacz komentarze