REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Militaria

Oto Duch Kijowa. Ukraińskie Siły Powietrzne opublikowały selfie pilota

Ten facet zapewne sieje postrach w szeregach rosyjskiego okupanta. Siły Powietrzne Ukrainy opublikowały selfie podniebnego asa. Zapewne po to, aby Rosjanie wiedzieli kto ma się im śnić po nocach.

duch-kijowa
REKLAMA

Już w pierwszych dniach wojny pojawiły się pierwsze informacje o ukraińskim pilocie, który dosłownie seriami eliminuje na ukraińskim niebie samoloty wroga. Aktualnie mówi się, że na swoim koncie w ciągu ostatnich 18 dni Duch Kijowa zapisał już 49 rosyjskich samolotów i helikopterów.

REKLAMA

Nie wiadomo oficjalnie ile z tych informacji jest prawdą, a ile mitem. Nie zmienia to jednak faktu, że rosyjscy piloci wlatujący na terytorium Ukrainy z pewnością starają się mieć oczy dokoła głowy, aby nie stać się tylko kolejnym zestrzeleniem na koncie tego pilota. To czy Duch Kijowa jest prawdziwym pilotem, czy tylko mitem wytworzonym w celach propagandowych jest w sumie nieistotne. Ważne, że działa na podświadomość wroga, który nie wiedząc tego, może mieć jedynie nadzieję, że to tylko mit. Gorzej będzie, jeżeli lecąc nad terytorium Ukrainy zauważy w swoim otoczeniu Miga 29. Wtedy też poniższe zdjęcie bardzo szybko przyjdzie mu do głowy.

Ukraińskie Siły Powietrzne postanowiły przedstawić pilota szerokiej publiczności. W tym celu na Twitterze opublikowano selfie Ducha Kijowa wykonane zapewne podczas jednej z misji bojowych. Co więcej, zdjęcie zostało podpisane przesłaniem do rosyjskich pilotów. Jest ono krótkie, ale bardzo treściwe.

Czołem okupancie! Już lecę po twoją duszę

- mówi pilot, wskazując palcem na jedną z rakiet przeznaczoną - a jakże - dla rosyjskiego okupanta.

Oczywiście na zdjęciu nie przedstawiono twarzy pilota, ale nawet skryty pod hełmem może od teraz stanowić element koszmarów, które będą nękały pilotów rosyjskich. A wiadomo, niewyspany pilot to słaby pilot. I o to chodzi.

Czym lata Duch Kijowa?

REKLAMA

MiG-29 (oznaczenie NATO Fulcrum) to radziecki, obecnie rosyjski współczesny myśliwiec frontowy, opracowany przez biuro konstrukcyjne MiG. Oblatany w 1977 roku i produkowany od 1983 roku.

Samolot wyposażony jest w radar S-29 Topaz, w którym odległość wykrycia samolotu myśliwskiego wynosi 70 km z przedniej półsfery i 35 km z tylnej. Może śledzić jednocześnie 10 celów i naprowadzać rakiety na jeden z nich. Za jego sterami wystarczy posadzić wirtuoza sterów i już mamy gotowego Ducha.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA