1. SPIDER'S WEB
  2. Koronawirus
  3. Nauka
  4. Tech

Bał się szczepionek, umarł na COVID-19. Za to jest nagroda złotego Darwina

covid-19 koronawirus
1260 interakcji
dołącz do dyskusji

„Dlaczego miałbym przyjmować szczepionkę reklamowaną przez ludzi, którzy kłamali o maskach, pochodzeniu wirusa i liczbie zgonów?”, pytał na Facebooku 3 lipca dziennikarz i prezenter radiowy z Florydy. Odpowiedzi już nie udzieli. Zmarł na COVID-19.

Gospodarz regularnej audycji w CBS Radio West Palm Beach był zagorzałym przeciwnikiem szczepień przeciwko COVID-19 i bezustannie przekonywał, że cała kwestia pandemii jest sztucznie rozdmuchiwana przez polityków oraz osoby takie jak dr Anthony Fauci, główny ekspert ds. pandemii koronawirusa zarówno za czasów prezydentury Donalda Trumpa, jak i Joe Bidena.

Dick Farrel uświadomił sobie, że COVID-19 to nie wymysł polityków i big-pharmy dopiero wtedy, gdy sam zaraził się wirusem. Pierwsze objawy pojawiły się w drugim tygodniu lipca. Jak przekonują znajomi dziennikarza, gdy objawy stały się poważne, Farrel informował wszystkich swoich znajomych za pomocą SMSów, aby jak najszybciej zaszczepili się przeciw COVID-19, bo ta choroba to nie żarty. Ostatecznie sam sześćdziesięciopięciolatek zmarł po trzech tygodniach walki z chorobą.

Przykład Dicka Farrela jest tylko jednym z wielu przypadków koronasceptyków, którzy poznali powagę sytuacji kiedy było już za późno. O wielu podobnych przypadkach informują media na całym świecie.

XXI wiek: wiek nauki czy wiek głupoty?

To wciąż niesamowicie zdumiewające, że w XXI wieku, w świecie, który nie istniałby gdyby nie rozwój nauki, wciąż tak wiele jest ludzi, którzy wolą zaufać demagogom z internetu, specjalistom kształconym na Uniwersytecie YouTube’a i Facebooka, a nie są w stanie zaufać specjalistom, którzy badaniom naukowym, rozwojowi medycyny i farmacji poświęcili całe dekady swojego życia.

Po części odpowiedzialność za ten absurd ponosi szkoła, która wymaga od uczniów wkuwania wiedzy, która nigdy w życiu się nie przydaje, a nigdy nie przybliża im tego jak działa nauka, jak wygląda proces dochodzenia do nowej wiedzy, jak wyglądają badania naukowe prowadzące do nowych odkryć. Pandemia koronawirusa szczególnie dobitnie pokazała tę wadę systemu edukacji.

W efekcie, mimo niezwykle uprzywilejowanej sytuacji, jaką jest powszechna dostępność szczepionki, liczba chętnych do szczepienia przeciwko COVID-19 spadła w Polsce niemalże do zera, choć zaszczepionych jest dopiero 17 mln osób (mniej niż 50 proc.).

Skutki takiego podejścia koronasceptyków do szczepień odczujemy jednak wszyscy i to już za kilka tygodni, kiedy wraz z końcem lata, powrotem z wakacji i powrotem do szkół uderzy w nas kolejna fala zakażeń. Jak widać jednak dla milionów ludzi, COVID-19 będzie tylko wymyśloną chorobą do czasu kiedy zacznie im brakować tchu w płucach. Wtedy może być już jednak za późno.