Koronawirus  /  News

Polscy influencerzy zarobią na pandemii. Rząd zapłaci za zachwalanie szczepionek

Polscy influencerzy zarobią na pandemii. Rząd zapłaci za zachwalanie szczepionek
309 interakcji
dołącz do dyskusji

Nie jest to jeszcze oficjalnie potwierdzona informacja, ale wyciek wydaje się być w miarę wiarygodny. Centrum Informacyjne Rządu chce wykorzystać zasięgi polskich influencerów do promowania szczepień na COVID-19 oraz udostępnianie informacji na temat tego, jak na takie szczepienie się zapisać.

Przeciek został udostępniony na Twitterze przez Wojtka Kardysa, który z kolei powołuje się na zrzut ekranu (prawdopodobnie z wiadomości e-mail) opublikowanego przez instagramowy profil minimalliving o następującej treści:

Dzień dobry,

piszę w imieniu agencji [ocenzurowano]. W chwili obecnej przygotowujemy strategię współpracy z twórcami internetowymi dla Centrum Informacyjnego Rządu, które planuje kampanię promująca szczepienia na koronawirusa.

Kampania ma cel stricte informacyjny, CIR chce poinformować społeczeństwo, w jaki sposób można zapisać się na szczepienia (a możliwości jest kilka i już od 15 stycznia będzie można zgłaszać chęć zaszczepienia), a także zachęcić młode osoby do tego, aby pomogły starszym osobom ze swojego otoczenia w zapisaniu się na szczepienie. Oczywiście ważne będzie także rozpowszechnianie wiedzy na temat tego, że szczepionki są bezpieczne i dopuszczone do użytku po dokładnych badaniach.

Ostatni akapit to już prośba o wycenę, więc możemy darować sobie jego cytowanie.

Centrum Informacyjne Rządu chce promować szczepienia przeciw COVID-19 za pośrednictwem influencerów

I bardzo dobrze. To oznacza, że polskie agencje rządowe nadrobiły zaległości i zaczynają zauważać, że internet jest dzisiaj ważnym, jeśli nie najważniejszym medium, z którego młodsze pokolenia czerpią wszystkie informacje o świecie.

Z cytowanego powyżej fragmentu maila możemy dowiedzieć się, że cała kampania rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu. Najbardziej ciekawy jestem tych kilku możliwości, jeśli chodzi o szczepienie przeciwko COVID-19, bo nie ukrywam, że chciałbym zaszczepić się jak najszybciej. Mam też nadzieję, że przygotowany przez instytucje rządowe system zapisów na szczepienia będzie równie nowoczesny, jak sam pomysł na samą kampanię kampanię informacyjną.

Twitterowicz, który udostępnił te informacje pyta, czy prowadzenie kampanii informacyjnej tego typu (tzn. z udziałem influencerów) jest etyczne? Odpowiadam: jest nie mniej etyczne niż emisja płatnych komunikatów w telewizji, które zawierałyby ten sam przekaz. A do tego, zamiast nudnego komunikatu, informacje, które przekaże nam Centrum Informacyjne Rządu mają szanse przybrać jakąś ciekawszą formę. Na przykład roast Krystyny Jandy. Same plusy.

Podobał ci się tekst? Polub go lub udostępnij na Facebooku.