Social media / News

Facebook bije rekordy w czasie pandemii. 3 mld ludzi korzysta z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa

„Po raz pierwszy w historii ponad 3 mld ludzi w miesiącu aktywnie korzysta z Facebooka, Instagrama, WhatsAppa lub Messengera” - pochwalił się Mark Zuckerberg. Facebook przedstawił wyniki za I kwartał 2020 r.

Pandemia koronawirusa sprawiała, że usługi Facebooka stały się jeszcze popularniejsze niż dotychczas. Z samego serwisu społecznościowego korzystało w I kwartale 1,73 mld użytkowników dziennie. Liczba aktywnych użytkowników w miesiącu wyniosła 2,6 mld. W analogicznym okresie roku ubiegłego było 228 mln mniej.

Facebook podaje też liczby użytkowników dla całej rodziny usług, które oferuje. Aktywny użytkownik w miesiącu raportowany jest, jeżeli w ciągu 30 dni skorzystał z Facebooka, Messengera, Instagrama lub WhatsAppa  za pośrednictwem aplikacji lub przeglądarki. Pod koniec I kwartału było takich użytkowników 2,99 mld.

Analogicznie liczba aktywnych użytkowników dziennie wyniosła 2,36 mld.

Facebook bije rekordy, ale przychody spadają.

Przychód Facebooka w I kwartale 2020 r. wyniósł 17,7 mld dol i był niższy o 18,6 proc. niż w poprzednim kwartale, gdy wyniósł 21 mld. dol. Sytuacja prezentuje się lepiej, gdy zestawimy miniony kwartał z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wówczas przychody wzrosły z 15,07 do 17,7 mld. dol.

Przekłada się to na zysk netto, który spadł z 7,3 mld dol w IV kwartale do 4,9 mld dol w I kwartale tego roku. Pocieszające dla firmy jest to, że zysk wzrósł o 51 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.

Będzie gorzej - wieszczy Mark Zuckerberg.

Szef Facebooka przyznaje, że w związku z pandemią Facebook spodziewa się „znaczącego ekonomicznego uderzenia”. Zdaniem Zuckerberga efekty pandemii mogą być gorsze niż przewidywano.

Firma informuje, że gwałtowny spadek przychodów z reklam zaobserwowano w w marcu. W pierwszych tygodniach kwietnia sytuacja miała się ustabilizować, choć wykres przychodów reklamowych był płaski w porównaniu do sytuacji sprzed roku.

Dlaczego mimo znaczącego wzrostu bazy użytkowników przychody będą spadać? W dobie pandemii przedsiębiorstwa optymalizują koszty i tną wydatki m.in. na marketing. Struktura przychodów Facebooka jest w pełni zależna od reklam.

Strzałki na powyższym wykresie przychodów Facebooka za 3 ostatnie kwartały pokazują mało widoczne przychody z innych źródeł niż reklama. Ta odpowiada za 98,3 proc. przychodów firmy.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst