Koronawirus  / Artykuł

Ten głosowy bot odpowiada na pytania o koronawirusa. Powstał w weekend

311 interakcji
dołącz do dyskusji

Epidemia koronawirusa powodującego COVID-19 nie tylko wzbudziła strach, ale i uaktywniła osoby obdarzone odpowiednią wiedzą i umiejętnościami. Zbudowały one szereg internetowych narzędzi pozwalających czerpać dodatkową wiedzę o sytuacji związanej z pandemią.

Przedstawialiśmy już na Spider’s Web między innymi interaktywną mapę zachorowań oraz chatbota odpowiadającego na Messengerze Facebooka.

Dziś dowiedziałem się o innej ciekawej inicjatywie: głosowego asystenta, który odpowiada na pytania dotyczące aktualnej sytuacji i potrafi doradzić np. jakie kroki podjąć, aby się nie zarazić.

Wszystko zaczęło się od tego, że pracownicy polskiego studia Pragmatists, którzy stoją za produkcją głosowych asystentów używających języka naturalnego pod nazwą Talkie.AI, postanowili sprawdzić, jak długo czeka się na infolinii NFZ.

Okazało się, że przed nimi jest w kolejce aż 50 osób. Był to piątek - i jeszcze w tym dniu powstała pierwsza wersja bota. Przez weekend udało się go wytrenować. Dzięki rozpropagowania akcji w sieciach społecznościowych, udało się w ciągu soboty i niedzieli przeprowadzić ponad 500 rozmów. Bot na tej podstawie nauczył się odpowiadać na 35 podstawowych tematów, jakie poruszali rozmówcy.

Po rozmowie z Martinem Harmony, szefem marketingu, nie za bardzo dowierzałem, że tak szybko byli w stanie zrobić sensowny produkt.

Zadzwoniłem więc pod numer 22 122 82 67 - i połączyłem się z botem.

Muszę powiedzieć, że byłem pod wrażeniem. Rzeczywiście, był w stanie odpowiedzieć mi konkretnie na pytanie, jak chronić się przez zarażeniem, czy mogę wyjść z domu oraz na kilka innych pytań. Na pytanie o liczbę zarażonych odpowiedział wymijająco, ale podesłał mi link do aktualnej mapy na numer z którego dzwoniłem. Myślę że był w stanie odpowiedzieć na 80 proc. pytań, jakie mogą mieć ludzie dzwoniący na infolinię NFZ. Taki bot rzeczywiście odciążyłby pracę ludzi odbierających tam telefony, tym bardziej, że, jak zapewniał mnie Martin, jest w stanie prowadzić 500 rozmów równocześnie.

Martin zdradził również, że zaproponował wsparcie obsługi infolinii NFZ za pomocą stworzonego przez Pragmatists bota - rozmowy z przedstawicielami rządu trwają.

Każdy może przetestować rozmowę z botem samodzielnie - dzwoniąc na podany powyżej numer.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst