Tech

Bestsellery za 9,90 zł – księgarnia Nexto chce zachęcić do sięgania po e-booki

Dzisiaj ruszyła akcja promocyjna księgarni Nexto, dzięki niej przez kolejne 30 dni będzie można nabyć hity literatury za jedyne 9,90 zł. Wszystko to ma przyczynić się do popularyzacji e-czytelnictwa w Polsce oraz udowodnić, że Polacy chcą czytać, a jedyną przeszkodą może być cena książek, zarówno tych wydawanych w tradycyjny sposób, jak i e-booków.

Akcja pod chwytliwą nazwą „Czas na ebooki, Polacy!” ma oferować dzieła światowych klasyków, takich jak Stephena Kinga, Stiega Larssona, Harlana Cobena czy Terry’ego Pratchetta. Każdego dnia inna książka pojawi się jako „Okazja Dnia” na stronie księgarni i nabycie jej w promocyjnej cenie będzie możliwe przez kolejne 24 godziny.

Dzisiaj w promocji jest powieść Stephena Kinga „Miasteczko Salem”, do której to chyba nie trzeba specjalnie zachęcać. Gdyby osoba autora nie była wystarczającym magnesem do jej nabycia, to niewątpliwie powinna być nim jej cena. Cały cykl promocyjnych wydań e-książek zakończy również powieść tego samego autora – „Czarna bezgwiezdna noc”. Pełny plan promocji można znaleźć na blogu sklepu.

Jestem bardzo ciekaw sukcesu takiej akcji, wszak bardzo często mówi się, że jedną z przyczyn ciągle spadającego poziomu czytelnictwa w Polsce są wysokie ceny książek, również tych wydanych w wersji elektronicznej. Na szczęście przez najbliższy miesiąc ten argument w niewielkim, ale zawsze wartym odnotowania stopniu, straci na aktualności. Nie mniej jednak, to nie jedyna bolączka rynku e-booków w Polsce, co doskonale zauważa Bartłomiej Roszkowski, prezes NetPress Digital właściciela księgarni Nexto:

Po raz kolejny widzimy ogromną przepaść jaka dzieli nas od rozwiniętych krajów zachodnich, w których e-czytelnictwo zaczyna wieść prym. Pomimo, że zwolenników ebooków w Polsce nie brakuje, to często są oni traktowani jak klienci drugiej kategorii. Z tego powodu wynika sytuacja, że e-książki, których koszt jednostkowy jest praktycznie zerowy, są sprzedawane w tych samych cenach co książki papierowe. Pragniemy pokazać, że można sprzedawać więcej za mniej.

Osobiście trzymając kciuki liczę, że akcja odniesie sukces w każdym wymiarze. Wydawnictwom uzmysłowi, iż odpowiednie ustawienie cen swoich produktów może znacząco podnieść ich sprzedaż, nie powodując dla nich strat a zyski oraz przynajmniej kilka osób przekona się do czytania. Drugorzędną wydaje się kwestia, czy będą to tradycyjne papierowe książki, czy też znajdujące się na ekranie naszych smartfonów, tabletów, komputerów lub też e-czytników. Ważne, aby wyrobić zwyczaj sięgania po książki, bo należy pamiętać, że internet, to jeszcze nie cały świat, który nas otacza.

Warto przypomnieć, iż NetPress Digital zostało niedawno przejęte przez RUCH S.A., o czym pisaliśmy na łamach Spider’s Web. Oby tak zasłużonej spółce udało się rozpropagować tę formę czytelnictwa!

źródło: media2.pl, blog.nexto.pl; ilustracja: mysterious-ways.com

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst