Startuje Code: Girl - wspólna inicjatywa Zadane.pl i Google

Google w Polsce znają wszyscy, są nawet takie osoby, które zamiast wpisać adres strony w miejscu przeznaczonym do tego w oknie przeglądarki najpierw włączają Google.pl i dopiero tam wpisują adres poszukiwanej strony. Śmieszne? Tak, ale też prawdziwe i nie ma się czemu dziwić bo Wujek G mimo, że świadomość marki własnej ma olbrzymią to robi wszystko, by coraz więcej ludzi pisało i mówiło o nim w samych superlatywach.
Kolejną z inicjatyw, które z pewnością pozytywnie wpłyną na postrzeganie największej wyszukiwarki internetowej jest projekt o nazwie “Code: Girls”, uruchomiony przez Zadane.pl. Inicjatywa ma na celu zachęcić uczennice gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych do spróbowania swoich sił w programowaniu. Jest to kolejna w ostatnich miesiącach akcja zachęcająca płeć piękną do programowania i rywalizacji na rynku zdominowanym przez mężczyzn.
Wcześniej Google zaprosiło absolwentki oraz studentki informatyki, matematyki, robotyki i pokrewnych kierunków do swojego biura w Krakowie. Podczas spotkania można było zapoznać się z procesem rekrutacyjnym i poznać oraz porozmawiać z inżynierkami i inżynierami Google’a.
Teraz za cel postawiono sobie wyłowienie perełek wśród kandydatek na programistów spośród dużo młodszych roczników. Na czym polegać ma cała akcja? Przez prawie dwa miesiące dziewczęta, które zgłoszą się do programu będą mogły korzystać z wiedzy i doświadczenia inżynierów Google. Za pośrednictwem Zadane.pl będą oni odpowiadać na pytania dziewcząt dotyczące tworzenia aplikacji na platformę Android lub Chrome.
Skąd pomysł na „Code: Girls”?
Zachęcenie dziewcząt do spróbowania swoich sił w programowaniu bywa prawdziwym wyzwaniem. Często zupełnie niesłusznie żyją w przekonaniu, że to typowo męskie zajęcie, któremu ze względu na swoją płeć nie będą w stanie podołać. Naszą akcją chcemy pokazać, że one też mają szansę zaistnieć w informatycznym świecie – mówi Karolina Bartoszek, rzecznik prasowy serwisu.
Oczywiście przy okazji akcji nie mogło zabraknąć elementów rywalizacji, które bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku konkursów prowadzonych przez Google. Świetnym tego przykładem jest konkurs na najlepszą aplikację z przeznaczeniem do opublikowania jej w Google Chrome Market. Konkurs cieszył się olbrzymią popularnością, zgłoszeń do niego było tak dużo, że organizatorzy przedłużyli czas jego trwania o prawie 2 tygodnie. I nawet jeżeli idea zwycięskiej aplikacji nie do końca przemawia do wyobraźni to należy przyznać, że działa bardzo sprawnie i jej sukces był zasłużony.
Na czym będzie polegać rywalizacja w „Code: Girl”? Zadaniem dziewcząt będzie napisanie – indywidualnie lub w teamach liczących 2-3 osoby – aplikacji na platformę Android lub Chrome. Zwyciężczynie wraz z opiekunami zostaną zaproszone do krakowskiego biura Google i w Dniu Kobiet będą mogły zaprezentować swoje aplikacje specjalistom. Oprócz tego przewidziane są dla nich cenne nagrody rzeczowe – smartfony z systemem Android.
Termin nadsyłania gotowych aplikacji mija 26 lutego 2012 r.