Kobiety chętniej kupują elektronikę niż mężczyźni
Amerykański sklep HSN przeprowadził badanie na 2000 osób, które nie potwierdziło stereotypu jakoby kobiety były mniej zainteresowane technologią od mężczyzn.
Z badań wynika, że kobiety chętniej niż mężczyźni nabyłyby tablet (18% kobiet vs 15% mężczyzn), laptopa (20% vs 14%) lub smartfona (20% lub 17%). Mężczyźni większą chęć zakupu wykazują jedynie w kwestii telewizorów (19% mężczyzn vs 17% kobiet). Najważniejszą cechą dla kobiet przy wyborze nowego urządzenia jest łatwość użytkowania. Badanych pytano pod koniec poprzedniego roku o to, co planują zakupić przed 1 stycznia 2012.
W roku 2010 roku kobiety kupiły więcej urządzeń elektronicznych niż mężczyźni (4.7 produktów kupionych przez kobietę vs 4.2 produkty kupione przez mężczyznę). 88% badanych pań zakupiło w 2010 roku jakieś urządzenie elektroniczne, o 5% więcej niż panów.
Ponadto kobiety dużo bardziej niż mężczyźni angażują się w niektóre aktywności internetowe, takie jak oglądanie filmów, ściąganie muzyki i udostępnianie zdjęć. Płeć piękna przoduje również w częstości używania gier na Facebooku. Z roku na rok rośnie liczba kobiet grających na konsolach typu Xbox czy Playstation, które najchętniej grają w trybie multiplayer.