Podsumowanie roku na polskim Facebooku - infografika
Fanpage Trender (tutaj oficjalny profil na Facebooku) przygotował ciekawą infografikę podsumowującą 2011 rok na polskim Facebooku.Komentarz dr Janka Zająca, współtwórcy Fanpage Trendera:
Internet to nie tylko Facebook, ale to właśnie Facebook w polskich warunkach najlepiej pokazuje rosnące znaczenie social media w marketingu. Aktywność firm w tym serwisie stale rośnie i co więcej – podążają za nimi użytkownicy.
3,5 mln osób, czyli blisko połowa Polaków na Facebooku, przynajmniej raz zaangażowało się w 2011 r na fanpage’u firmy czy marki – to bardzo dużo!
Łącznie w ciągu całego roku kilkadziesiąt milionów razy lubili, komentowali i postowali własne treści na fanpage’ach firmowych.
Wśród rekordzistów przeważają treści rozrywkowe, co czasem wykorzystują tzw. farmy fanów (por. najpopularniejszy post). W treści postów często padają słowa związane z konkursami, ale znalazło się tam też miejsce dla iPhone’a.
Najlepsze posty firmowe pochodzą od Serca i Rozumu, a najwięcej fanów na strona Demotywatorów… Zresztą zobaczcie sami: