Co najchętniej kupowaliśmy w sieci przed Mikołajkami?
Polacy coraz chętniej przekonują się do zakupów w internecie. Zaczynamy dostrzegać, że jest to stosunkowo łatwe i wygodne, oszczędza czas i często pozwala oszczędzić pieniądze. Według Ceneo część świątecznych zakupów przez internet wykona około 70% internautów. TradeWatch, serwis specjalizujący się w monitorowaniu sprzedaży na Allegro dokonał bardzi ciekawych, przedmikołajkowych analiz, z których okazało się, że okazje do dawania prezentów skłaniają nas do kupowania przez sieć.
W okresie kilku dni przed Mikołajkami zapanowało szaleństwo zakupowe na Allegro – kategorie świąteczne i zabawkowe, czyli te najbardziej związane z prezentami, zanotowały wzrosty sprzedażowe w stosunku do pierwszego tygodnia listopada o 500, a niektóre nawet 1000 procent. Również obroty najlepszych sprzedawców zwiększyły się nawet kilkukrotnie.
Z pewnością Polacy nie mają już oporów przed dokonywaniem zakupów w sieci i rynek e-commerce rządzi się takimi samymi prawami, jak ten fizyczny – jest podatny na poszczególne okazje i okresy świąteczne. Dla sprzedawców to ogromne szanse na zaistnienie i zdobywanie klientów.