Amazon otwiera się na Polskę. Lokalne firmy będą mogły sprzedawać swoje produkty
Podczas dzisiejszego spotkania Amazon ogłosił, że polscy przedsiębiorcy będą mogli sprzedawać swoje produkty korzystając z jego platformy i infrastruktury.
Amazon na początku pochwalił się, że ma aktywnych klientów w 186 krajach, ponad 30 kategorii produktowych oraz 29 centrów logistycznych e-commerce w Unii Europejskiej. Wspomniano też o pięciu europejskich serwisach marketplace ulokowanych w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii oraz we Włoszech. Dzięki nim małe i średnie przedsiębiorstwa korzystając z jednego konta sprzedawcy mogą sprzedawać swoje produkty klientom na całym świecie.
Zakupy takie są wygodne dzięki usłudze Fulfilment by Amazon. Rozwiązanie to oferuje możliwość szybkiej i bezpłatnej dostawy oraz sprawną obsługę klienta przy zachowaniu minimalnych kosztów. Wystarczy wysłać swoje produkty do Amazonu, by trafiły one do jednego z 29 europejskich centrów logistycznych, a następnie do klientów z całego świata. Platformę określono jako zaawansowaną usługę zakupową, która oferuje szybką i darmową dostawę, wygodne płatności oraz program ochrony przed oszustami.
Rozwiązanie to spodoba się zarówno małym, jak też dużym firmom.
Wystarczy jedno kliknięcie, by wystawić produkty na 5 stronach Amazon. Kolejnym udogodnieniem jest polska wersja językowa strony Amazon.co.uk oraz technologia tłumacząca nazwy i opisy produktów. Przedsiębiorcy docenią też narzędzia do raportowania i analizy wspierające planowanie i dające wiarygodny obraz stanu biznesu. Pierwszy miesiąc korzystania z tej usługi będzie darmowy i pozwoli sprawdzić, czy sprzedawanie własnych produktów na Amazonie jest rzeczywiście opłacalne.
Niektóre polskie firmy już teraz sprzedają swoje produkty na Amazonie. Jednym z takich przedsiębiorstw jest duży producent sprzętu elektronicznego pochodzący z Garwolina - marka Kruger&Matz. Inną firmą sprzedającą swoje produkty na Amazonie jest Sushi Socks Box, czyli przedsiębiorstwo produkujące w Łowiczu skarpetki zawinięte jak... sushi. Przedstawiciele obu firm zachwalali sposób działania platformy handlowej amerykańskiej firmy.
Można spodziewać się, że w najbliższych tygodniach i miesiącach na Amazonie pojawi się znacznie więcej polskich przedsiębiorstw.
Trzeba docenić możliwość sprzedawania polskich produktów na Amazonie.
Trudno mieć wątpliwości co do tego, że Amazon może być świetnym kanałem sprzedażowym dla polskich sprzedawców. Amerykańska firma przy okazji pochwaliła się, że do tej pory zainwestowała w Polsce 2,5 mld złotych, stworzyła trzy centra logistyczne i zatrudniła ponad 4500 pracowników na umowach stałych. Jednocześnie zapowiedziano, że jest to dopiero początek, a tylko do końca tego roku firma stworzy w Polsce ponad 1000 nowych miejsc pracy.
Pozwala to domyślać się, że mamy tu do czynienia z pracami prowadzącymi do uruchomienia polskiej wersji strony Amazon. Niestety trudno powiedzieć, kiedy to się stanie. Przedstawiciele firmy nie puszczają pary z ust i nie chcą przyznać, kiedy możemy spodziewać się premiery pełnoprawnej, polskiej wersji Amazona. W oczywisty sposób pokazuje to, że gigant rynku e-commerce już docenia możliwości naszych przedsiębiorców, ale jeszcze nie wierzy w odpowiednią grubość naszych portfeli.